تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

طب سوزنی در منزل

طب سوزنی در تهران

طب سوزنی در منزل یا سوزن درمانی در منزل روشی از طب چینی می باشد که سالیان طولانی جهت درمان بیماری ها از آن استفاده می کردند. متخصصین طب سوزنی به منزل شما می آیند تا طب سوزنی در منزل و محل کار برای شما انجام دهند.

متخصصان طب سوزنی بر این باورند که بسته شدن مسیر حرکت انرژی ( chi ) باعث بیمار شدن فرد می شود. در طب سوزنی سعی می شود که این مسیر های بسته شده باز شود تا تعادل انرژی به شکل قبلی خود بازگردد. 

انواع روش های درمانی که توسط پزشکان برای بهبود یافتن و تکمیل دوره ی درمان به مردم پیشنهاد می شود، ریشه در فرهنگ و سنت آن کشور دارد. طب سوزنی ابتدا از کشور چین به حوزه ی درمان وارد شد و مردمان کشور چین اولین کسانی بودند که برای درمان بیماری ها به استفاده از سوزن و در واقع طب سوزنی روی آوردند. با گذشت زمان طب سوزنی به دیگر کشور ها در جهان هم وارد شد. و امروزه خدمات طب سوزنی در منزل نیز صورت می پذیرد.

ارائه خدمات طب سوزنی در محل کار و منزل شما توسط متخصصین مرکز توانبخشی ایرانیان

۰۹۱۲۰۱۷۸۵۶۸ – ۰۲۱۲۸۴۲۲۹۶۹

در صورتی که به هر دلیلی نمی توانید از منزل خارج شوید پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات طب سوزنی در منزل می باشد. متخصصین مرکز توانبخشی ایرانیان جهت درمان در منزل و محل کار شما حاظر می شوند.

 

این مطلب را به صورت صوتی گوش دهید:

 

طب سوزنی در منزل تهران و کرج

چرا از طب سوزنی در منزل استفاده کنیم ؟

درمان با طب سوزنی در محیط آرام بسیار تاثیر مثبت در روند درمان دارد. با توجه به آرامش بیشتر و شباهت کمتر محیط منزل به مراکز درمانی ، انجام طب سوزنی در منزل بهتر است.

در درمان با طب سوزنی در منزل برخی از بیماری ها به استراحت مطلق به طول ۷ روز و استراحت نیمه مطلق به طول یک ماه نیاز است. متخصص طب سوزنی از پتانسیل بدن استفاده کرده و مجاری انرژی را سوزن می زند که در نتیجه بدن به بازسازی خود می پردازد. در طول این مدت اگر بیمار حتی به مدت چند دقیقه به صورت ایستاده به پاهای خود فشار وارد کند خون رسانی و اکسیژن رسانی در بدن با اختلال مواجه می شود و نتیجه درمان قابل قبول نخواهد بود. بنابراین به منظور دریافت نتیجه مطلوب لازم است بیمار در محیط منزل درمان شود تا از هرگونه حرکت اضافی خودداری شود.

با توجه به اینکه بیمار در کنار بستگان خود روحیه بالاتر و بهتری دارد ، درمان بیمار با طب سوزنی در منزل و در کنار بستگان نتیجه بهتر و قابل قبول تری خواهد داشت.

[irp posts=”7614″ name=”طب سوزنی چیست”]

چرا طب سوزنی در منزل بهتر و موثر تر است ؟

در ابتدای استفاده از این طرح همانند دیگر طرح ها، تنها امکان بهره مندی از این روش درمانی بصورت حضور در مراکز بهداشتی و مطب پزشکان بود. اما با گسترش یافتن علم و پیشرفته تر شدن تجهیزات، امکان ارائه ی خدمات طب سوزنی در منزل برای بیماران مختلف ایجاد شده است. خدمات طب سوزنی در محیط خانه تا حدودی می تواند ترس از این روش درمانی را در میان مردم بکاهد. افراد کم سن و سال و افرادی که از روش های جدید درمانی همیشه واهمه دارند، با آوردن اسم “سوزن” دچار حس ترس و اضطراب زیاد می شوند و ممکن است مانع از انجام شدن کامل روش درمانی طب سوزنی شوند.

اما وقتی برخی کلینیک ها و متخصصان خدمات طب سوزنی را به خانه آوردند و اقدام به درمان بیماران نمودند، تا حد زیادی این اضطراب ها از بین می روند. با حضور متخصصین در خانه ی بیماران و ارائه ی خدمات طب سوزنی در منزل،  وقتی افراد با تجهیزات آشنا می شوند و می بینند که سوزن مورد استفاده بسیار ریز است و خطر خاصی ندارد، اعتماد به این روش درمانی بیشتر می شود و ناخودآگاه بیمار در هنگام انجام شدن طب سوزنی ، آرامش بیشتری دارد. گستره ی استفاده از خدمات طب سوزنی بسیار گسترده است و برای درمان و بهبودی بسیاری از بیماری ها ممکن است توصیه شود.

[irp posts=”8606″ name=”دوره آموزش طب سوزنی”]

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی در منزل روش درمانی پزشکی جامع متعلق به طب سنتی چینی است که در آن متخصصان مجرب، نقاط خاصی از بدن را با قرار دادن سوزنهای ویژه در پوست تحریک می کنند. هدف این روش جلوگیری و درمان ناهنجاری های متعدد جسمی و روحی است.

در طب سوزنی برای درمان از سوزن های بسیار نازک در نقاط ویژه درمانی استفاده می کنند. نقاط استانداردی ( اکیوپوینت ) در سطح پوست وجود دارد که هر کدام از این نقاط یک یا چند اثر درمانی دارند. از نظر طب سوزنی یا طب چینی انرژی حیاتی سطح بدن در این نقاط موجود در سطح پوست تجمع می کند که از این نقاط برای اثرات درمانی استفاده می کنند.

معمولا تمام نقاط استاندارد یا اکیوپوینت هایی که در سطح بدن می باشند و تنها تعداد بسیار کمی بر روی زبان قرار دارند. در درمان بیماری ها از اکیوپوینت ها یا نقاط استاندارد استفاده می شود. هر کدام از این نقاط استاندارد دارای عمق خاصی هست. این نقاط معمولا چند میلی متر زیر پوست قرار دارند که نقاط موجود در سطح خارجی لگن عمق بیشتری در حدود چند سانتی متر دارند.

تاثیر طب سوزنی چگونه است؟

طب سوزنی با وارد کردن سوزن های بسیار نازک به نقاط خاص در طول عروق بدن اعصاب پوست و عضله را تحریک می کند . این درمان می تواند با انتشار انرژی از طریق مریدین ها(عروق)، تولید هورمون های طبیعی (مانند آندورفین و سروتونین) بدن را تحریک و افزایش دهد. علاوه بر این، طب سوزنی در منزل تأثیر مثبتی بر سلامت عمومی و حس آرامش پس از درمان داشته است.

طب سوزنی چیست؟

آیا طب سوزنی قابل اعتماد است؟

طب سوزنی یکی از ایمن ترین روش های درمان پزشکی در انگلستان است. مرکز توانبخشی ایرانیان بهترین متخصصان طب سوزنی در منزل را برای درمان شما در منزل انتخاب کرده است. درمان با متخصصان طب سوزنی واجد شرایط و با تجربه، بهترین تضمین برای درمان ایمن و موثر است.

آیا طب سوزنی درد دارد ؟

طب سوزنی روشی غیر تهاجمی و نسبتا بدون درد است.  افراد ورود سوزن را از طریق پوست می بینند ولی اکثر افراد فقط فشار روی پوست را حس می کنند. علت این حادثه، این است که سوزنها حتی از سوزن های زیر پوستی  نیز نازک ترند. (سوزنها واقعا از موی انسان نازکتر اند!).

تنها احساس شما در طول درمان ، حس حرکت و جریان انرژی (qui) یا باز شدن کانال های مسدود است.

طب سوزنی در منزل توسط متخصصین مجرب مرکز توانبخشی ایرانیان با تعرفه مناسب

۰۹۱۲۰۱۷۸۵۶۸ – ۰۲۱۲۸۴۲۲۹۶۹

طب سوزنی چه زمانی مفید است؟

آخرین تحقیقات نشان می دهد که طب سوزنی در منزل می تواند بر روی بسیاری از دستگاه های بدن تأثیر بگذارد. و به درمان بسیاری از بیماری ها و عوارض آن موثر باشد مانند:

  • آسیب دیدگی استخوان و مفاصل
  • بیماری های زنان و زایمان
  • بیماری های روانی
  • بیماری های ریوی
  • مسمومیت های دستگاه گوارش و مثانه
  • بیماری های عصبی
  • ناهنجاری های فک و صورت
  • گوش و حلق و بینی
  • بیماری های پوستی

با این حال، احتمالا محبوب ترین و شناخته شده ترین کاربرد طب سوزنی در مدیریت و کاهش درد مزمن است. زیرا که توانسته است کاهش نیاز به داروهایی را که می توانند عوارض جانبی ناخواسته ایجاد کند، اثبات نماید.

علاوه بر این، یکی دیگر از مزایای طب سوزنی این است که بروز عوارض جانبی آن کمتر از بسیاری از داروها و یا روش های پزشکی پذیرفته شده برای شرایط مشابه است.

عوارض جانبی جزئی، مانند سرگیجه یا کبودی در اطراف نقاط سوزن، ملایم و زودگذر هستند و خطر واکنش شدید جانبی کمتر از ۱ در ۱۰،۰۰۰ است (که رقمی بسیار کمتر از عمده درمان های طب سنتی غربی است).

طب سوزنی در تهران

چه تجربه ای خواهم داشت ؟

در ابتدا متخصص طب سوزنی در منزل از شما درباره درد و یا وضعیت سلامت فیزیکی تان سوال می کند. سپس، او معمولا زبانتان را  بررسی می کند و در نقاط مربوط به اندام های حیاتی فشار می آورد تا وجود یا عدم وجود عاملی که تعادل بدن  مختل می کند، تعیین نماید.

سوزن های کوچک استریل یکبار مصرف در مناطق خاص بدن شما قرار می گیرند. در عین حال متخصص طب سوزنی نبضتان را بررسی کرده و احساس می کند که چگونه انرژی با حرکت دادن انگشتان دست خود و یا دست دادن در مناطق خاص بدن جریان می یابد. اگر جریان انرژی در یک منطقه به خوبی متعادل نباشد، اغلب  به واسسطه قرمزی اطراف محل سوزن تشخیص داده می شود.

متخصص سوزن را مدتی به همان حالت نگه خواهد داشت و شما باید در این مدت، به آرامش برسید و سوزن انرژی تان را بازسازی و متعادل کند.

پس از این فرآیند، سوزن ها برداشته می شوند و شما می توانید روز خود طبق برنامه روزمره تان ادامه دهید. توصیه می شود با نوشیدن مقدار زیادی آب به فرایند سم زدایی بدن خود کمک کنید.

[irp posts=”9014″ name=”درمان فلج مغزی با طب سوزنی”]

چه بیماری هایی با طب سوزنی درمان می شود؟

  • دردهای مزمن و حاد گردن و کمر
  • چاقی (لاغری های موضعی)
  • سردردها و میگرن
  • آرتوروز و انواع دردهای زانو بخصوص در خانم های جوان
  • دردهای تاندون ها ( کشیدگی و التهاب)
  • درد های کف پا و پاشنه پا
  • دردهای شانه (تاندون های شانه و یا کشیدگی حاصل از برداشتن اجسام سنگین)
  • انواع دردهای عضلانی
  • دردهای ناشی از سیاتیک
  • اسپاسم ها و گرفتگی ها عضلانی
  • درمان بی خوابی
  • اختلالات روحی و روانی
  • اعتیاد به مواد مخدر
  • فعال کردن مجدد ماهیچه ها
  • تنگی نفش و آسم
  • بیمارهای دستگاه گوارش
  • شب اداری های حل نشده
  • کاهش درد بعد از انجام برخی جراحی ها و یا شیمی درمانی

نکات طب سوزنی

پس از انجام درمان طب سوزنی، ممکن است مراقبت های خاصی نیاز باشد و فرد برای برگشتن به حال عمومی مناسب، نیاز به استراحت داشته باشد. زمانی که درمان طب سوزنی در مطب ها و کلینیک های خصوصی انجام می شود، اغلب امکان دقایقی استراحت و آرامش گرفتن پس از پایان یافتن مراحل طب سوزنی نداشته باشد؛ اما در صورتی که افراد از خدمات طب سوزنی در منزل استفاده کنند، به راحتی پس از اتمام کار متخصصان در منزل، می توانند در منزل خود مراقبت های پس از انجام درمان طب سوزنی را انجام دهند.

چند جلسه طب سوزنی در منزل لازم است ؟

تعداد، طول و شدت جلسات درمانی کاملا وابسته به وضعیت شخصی شما است.

پیش بینی نحوه عکس العمل بدن شما به طب سوزنی ، غیرممکن است. بعضی از افراد پاسخ دهنده های قوی طب سوزنی نامیده می شوند و فقط در چند جلسه بهره مندی از طب سوزنی در منزل ، از درد و ناهنجاری خود خلاص می شوند.

چرا مرکز توانبخشی ایرانیان ؟

متخصصین مرکز توانبخشی ایرانیان ایجاد حس آرامش برای بیمار و درمان و بهبودی بیمار به نحو مطلب را سر لوحه کار خود قرار داده اند و سعی می کنند قبل از هر چیزی آرامش را برای بیماران به وجود بیاورند.

متخصصین مرکز توانبخشی ایرانیان با کلیه وسایل مورد نیاز در منزل و محل کار شما حار می شوند و خدمات طب سوزنی را در منزل برای شما عزیزان ارائه می دهند. متخصصین ما در کمترین زمان ممکن در منزل شما حاضر می شوند.

جهت دریافت خدمات طب سوزنی در تهران و کرج با شماره ۰۹۱۲۰۱۷۸۵۶۸ – ۰۲۱۲۸۴۲۲۹۶۹ تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *