تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

آرتروز مفصل ران

آرتروز مفصل ران و آرتروز مفصل لگن

آرتروز مفصل ران و آتروز مفصل لگن در بدن بیشتر از بقیه آرتروز ها می باشد ، در این مقاله به بررسی علائم آرتروز مفصل ران و روش های درمان آرتروز مفصل ران می پردازیم.

مفصل ران یکی از مفاصل اندام تحتانی می باشد که وظیفه انتقال نیرو ها از اندام تحتانی و زمین به تنه و از تنه به اندام فوقانی را دارد. مفاصل اندام تحتانی بیشتر از اینکه نقش تحرک داشته باشند نقش انتقال وزن را بعهده دارند بنابراین بیشتر در معرض نیرو های فشاری قرار می گیرند و از این رو بیشتر مستعد آرتروز مفصل ران می باشند.

آرتروز مفصل ران و آرتروز مفصل لگن

در کل بدن آرتروز مفصل ران و آرتروز مفصل زانو از همه بیشتر است علت آن نیز همین پدیده تحمل وزن و نیرو می باشد. شیوع آرتروز مفصل ران از آرتروز مفصل زانو کمتر است و معمولا اگر عامل مستعد کننده ای وجود داشته باشد این احتمال را بالا می برد و باعث آسیب بیشتر مفصل و تخریب آن می گردد. ولی در حالت کلی این شیوع کمتر از زانو می باشد.

آرتروز مفصل ران

آرتروز مفصل ران بدنبال عوامل مختلفی چون عفونت در کودکان یا لیز خوردگی سر استخوان فمور ( استخوان ران ) و یا بیماری های التهابی رخ می دهد. حدود ۳۰ درصد از همه بیماران مبتلا به آرتروز مفصل ران دچار رشد کم استخوان لگن و حفره استخوانی که سر استخوان ران در آن قرار می گیرد می شوند در نتیجه این حفره کم عمق می گردد .

در ۳۰ درصد دیگر افراد نیز حفره استخوان لگن در موقعیت مناسبی نسبت به اسخوان ران قرار نگرفته است. هر دوی این عوامل باعث میشود که فشار به سطح کوچکی از مفصل وارد شود و در نتیجه بعلت پخش نشدن فشار در سطح بالاتر باعث بروز تخریب در سطوح مفصلیو در نتیجه آرتروز مفصل ران ( هیپ ) می گردد. در بقیه موارد نیز علت خاصی برای آرتروز مشخص نگردیده است.

[irp posts=”8210″ name=”درمان درد کشاله ران”]

آرتروز مفصل ران و آرتروز مفصل لگن

آرتروز مفصل ران ( هیپ )  بوسیله کاهش پیشرونده غضروف مفصلی و کاهش فاصله بین دو استخوان مشخص می شود. ضمن آن زوائد استخوانی نیز در مفصل شروع به شکل گیری می کنند.

در صورت درد در ناحیه کشاله ران که ممکن است به ناحیه زانو و حتی تا ساق پا هم دردش امتداد یابد میتواند یکی از علل این درد آرتروز مفصل ران ( آرتروز مفصل هیپ ) باشد که افتراق و تشخیص این ضایعه توسط فیزیوتراپیست امکان پذیر است.

علائم آرتروز مفصل زانو ( مفصل هیپ ) شامل موارد زیر می باشد :

  • درد و خشکی صبحگاهی
  • درد حین فعالیت
  • محدودیت حرکتی
  • و ….

آرتروز مفصل ران و آرتروز مفصل لگن

درمان آرتروز مفصل زانو ( مفصل هیپ ) شامل موارد زیر است :

  • دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی NSAIDS))
  • استفاده از عصا در دست مخالف
  • تمرینات کششی و تقویتی عضلات اطراف ران و تمرینات متحرک سازی مفصل ران
  • آب درمانی که زیر نظر فیزیوتراپیست انجام می شود.
  • فیزیوتراپی
[irp posts=”9144″ name=”فیزیوتراپی در منزل”]

فیزیوتراپی آرتروز مفصل ران :

طی مطالعات انجام شده مشخص شده است که با فیزیوتراپی می توان در بیماران مبتلا به آرتروز مفصل ران و آرتروز مفصل لگن ، درد را کاهش داد و عملکرد بیماران در انجام فعالیت ها را بهبود داد.

همچنین فیزیوتراپی وسایل کمکی برای بیمار مهیا می کند تا فعالیت های بیمار آسان تر شود.

در صورتی که مبتلا به آرتروز هستید و  برای شما خروج از منزل جهت مراجعه به مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی بسیار سخت می باشد در این صورت توصیه می کنیم از خدمات مرکز توانبخشی ایرانیان شامل فیزیوتراپی در منزل ، توانبخشی در منزل ، ویزیت در منزل ، استفاده نمایید.

⇓  جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.  ⇓

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *