تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

تراکم استخوان پایین

پوکی استخوان و تراکم استخوان پایین

طبق پیش‌بینی های سازمان بهداشت جهانی ، بیماری پپوکی استخوان و تراکم استخوان پایین در سراسر دنیا درحال افزایش است ،این درحالی است که تا ۲۰ سال گذشته بدلیل نبودن راهی برای اندازه‌گیری تراکم استخوان پایین و درمان بیماری پوکی استخوان و تراکم استخوان پایین ، وجود آن نادیده گرفته می شد.

اما امروزه از طریق دانسیتومتری میزان تراکم استخوان و تراکم استخوان پایین قابل اندازه‌گیری میباشد .مچ دست ،ران ومهره‌ های پشتی، شایع‌ترین مناطق درگیر پوکی استخوان هستند .

پوکی استخوان و تراکم استخوان پایین

[irp posts=”6903″ name=”درمان پوکی استخوان با فیزیوتراپی”]

چه افرادی دچار پوکی استخوان و تراکم استخوان پایین می شوند ؟

کسانی که تراکم استخوان اولیه شان در سیر فیزیولوژی باشد .این که در سنی از دوران بین ۳۰-۴۰ سالگی ظرفیت استخوان سازیشان به حداکثر میرسد و اگر بتوانیم ذخیره استخوان را افزایش دهیم, می توان بروز و ایجاد بیماری پوکی استخوان و تراکم استخوان پایین را هم به تاخیر بیندازیم .

خانم هایی که دچار بیماری پوکی استخوان و تراکم استخوان پایین میشوند بعد ۴۵ سالگی که درمعرض یائسگی قرار میگیرند و هورمون سازی آن ها متوقف میشود دچار پوکی استخوان میشوند .

ازعلل دیگر آن مسائل فیزیولوژی خانم ها و مسائل تغذیه نوزادها است .جذب کلسیم تابع یک سری شرایطی است که باید در بدن وجود داشته باشد و یا فراهم بشود .یکی از موردهایی که به جذب کلسیم کمک میکند ویتامین  D است و آمار وارقام نشان میدهد که اکثرا دچار کمبود این ویتامین هستند.

خانم ها نسبت به آقایان استعداد بیشتری برای پوکی استخوان و تراکم استخوان پایین دارند .مورد جدی دیگربحث هورمونال است .زنان بعد ازسنین یائسگی وبعد از قطع هورمون استروژن به شدت دچار پوکی استخوان میشوند وبعد از قطع قاعدگی و توقف هورمون سازی مستعدتر میشوند .

[irp posts=”6906″ name=”پوکی استخوان در زنان”]

راه های جلوگیری از پوکی استخوان و تراکم استخوان پایین :

قرارگرفتن روزانه نیم ساعت درمعرض نورمستقیم آفتاب برای تامین ویتامین  D ومصرف روزانه ۱-۲ لیوان شیر,مشاوره با متخصصین فیزیوتراپی و انجام تمرین های مخصوص فیزیوتراپی ,کنترل وزن وجلوگیری از چاقی و تغذیه مناسب,از راه های جلوگیری این بیماری میباشند .

[irp posts=”6900″ name=”پوکی استخوان در مردان”]

پوکی استخوان و تراکم استخوان پایین

 

جهت درمان پوکی استخوان و تراکم استخوان پایین و مشاوره با متخصص فیزیوتراپی ، انجام فیزیوتراپی در منزل ، با مرکز توانبخشی ایرانیان تماس بگیرید.

۰۹۱۲۰۱۷۸۵۶۸ – ۰۲۱۲۸۴۲۲۹۶۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *