تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

درمان زانو درد با فیزیوتراپی زانو

درمان زانو درد با فیزیوتراپی زانو

اگر به تازگی جراحی زانو را انجام داده‌اید یا به بیماری آرتریت مبتلا هستید و زانو درد دارید یا در این قسمت احساس سفتی می­کنید، به احتمال زیاد دکتر برای شما فیزیوتراپی زانو را تجویز خواهد کرد.

با وجود بروز مشکل در قسمت زانو، راه رفتن و جابجایی اجسام برای شما مشکل خواهد بود، اما با انجام موارد ذکر شده در آموزش فیزیوتراپی زانو که به توصیه پزشک معالج انجام می‌شود می‌توانید سلامتی خود را مجدداً به دست بیاورید و زانو دردتان روز به روز کاهش پیدا می‌کند.

پزشکان فیزیوتراپی زانو را برای افرادی که عمل جراحی زانو داشته‌اند تجویز می‌کنند. فیزیوتراپی پس از جراحی زانو تا چند هفته انجام می‌شود و درمانگر روش‌هایی را برای بازگرداندن قدرت زانو و پا به بیماران ارائه می‌کنند.

جهت دریافت خدمات کاردرمانی ، توانبخشی و فیزیوتراپی در منزل تهران و کرج با ما تماس بگیرید. ۰۹۱۲۰۱۷۸۵۶۸ – ۰۲۱۲۸۴۲۲۹۶۹ ( مرکز توانبخشی ایرانیان ).

با دریافت خدمات فیزیوتراپی یا توانبخشی می‌توانید درد مفاصل و عضلاتتان را کاهش دهید؛ زیرا هنگام دریافت خدمات فیزیوتراپی یک فیزیوتراپیست یا درمانگر که در این زمینه متخصص است در کنارتان قرار دارد و روش‌های مختلفی را برای تقویت قدرت عضلات و حرکت دادن آن‌ها به بیمار آموزش می‌دهد.

فهرست مطالب پنهان
3 اقدامات لازم قبل و پس از انجام ورزش برای درمان زانو درد

مواردی که در فیزیوتراپی استفاده می‌شوند عبارتند از:

  • استفاده از تمرینات کششی
  • استفاده از یخ و گرما
  • روش ماساژ سونوگرافی
  • استفاده از دستگاه‌های الکتریکی جهت تحریک عضلات

با دریافت خدمات فیزیوتراپی می‌توانید دردهای خود را بهبود ببخشید و در بیشتر مواقع بیماران نیاز به انجام عمل جراحی نخواهند داشت. به همین دلیل پس از انجام فیزیوتراپی می‌توانید به زندگی عادی خود برگردید و امور روزمره را به راحتی انجام دهید.

درمانگر در اولین جلسه فیزیوتراپی زانو، وضعیت آن را بررسی می‌کند و میزان درد زانو، توازن و شدن دردی که هنگام حرکت دادن زانو دارید را بررسی می‌کند. برای شناخت نقاط ضعف بیمار درمانگر ممکن است از وی بخواهد که روی یک پا ایستاده یا مقداری روی تردمیل راه برود. اگر وضعیت زانو مناسب نباشد، درمانگر به بیمار توصیه می‌کند که از عصا، واکر یا کفش مخصوص برای حفظ تعادل خود هنگام راه رفتن استفاده کند.

شناخته شده ترین علت‌های زانو درد

۱- بیماری آرتروز زانو

آرتروز زانو یکی از بیماری‌های مفصلی است که اغلب افراد سالمند به آن مبتلا می‌شوند. این بیماری سبب بروز مشکلاتی مانند درد زانو، خشکی مفصل زانو و محدودیت‌های حرکتی می‌گردد. علت رخ دادن بیماری آرتروز زانو از بین رفتن غضروف مفصل در سر استخوان‌ها می‌باشد. با از بین رفتن این غضروف استخوان‌ها روی هم قرار می‌گیرند و دچار سایش می‌شوند. پزشکان برای افرادی که به این بیماری مبتلا هستند فیزیوتراپی زانو را تجویز می‌کنند، زیرا فیزیوتراپی درد زانو و عوارض آرتروز زانو را کاهش می‌دهد.

۲- آسیب دیدن زانو

وارد شدن ضربات شدید هنگام بروز حادثه‌هایی مانند تصادف یا در طول ورزش سبب شکستگی زانو می‌شود. فردی که با این مشکل مواجه شده در ناحیه زانو درد شدیدی را احساس می‌کند و توان حرکتی خود را از دست می‌دهد.

از جمله مشکلاتی که بیشتر ورزشکاران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توان به پاره شدن رباط صلیبی زانو اشاره کرد. یکی دیگر از مشکلاتی که حین ورزش برای این عضو ایجاد می‌شود، پیچ خوردگی زانو است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که چرخش ناگهانی زانو اتفاق افتاده باشد. بورسیت زانو از دیگر مشکلاتی است که به علت وجود التهاب در این قسمت رخ می‌دهد و با درد شدیدی همراه است، به گونه‌ای که فرد بیمار توانایی حرکت دادن زانو را نخواهد داشت. تاندونیت زانو نیز به علت التهاب در تاندون‌های این قسمت رخ می‌دهد و همراه با درد خواهد بود.

۳- بیماری رماتیسم مفصلی

بیماری رماتیسم مفصلی که با نام آرتریت روماتوئید نیز شناخته می‌شود یک نوع بیماری خود ایمنی است. این بیماری مفاصل بدن را درگیر می‌کند و منجر به بروز زانو درد می‌شود. برای درمان درد ناشی از این بیماری می‌توانید از خدمات فیزیوتراپی زانو بهره‌مند شوید. 

۴-بیماری ناهنجاری زانو

بیماری ناهنجاری زانو در اثر اختلالات مادرزادی مانند زانوی ضربدری، زانوی پرانتزی و… رخ می‌دهد و در صورتی که از فیزیوتراپی زانو و ورزش برای درمان این بیماری استفاده نشود، مشکلات زیادی برای فرد در بزرگسالی رخ خواهد داد.

۵- آسیب وارد شدن به مینیسک زانو

مینیسک زانو ضربه‌های وارد شده به زانو را کنترل می‌کند، آسیب دیدگی مینیسک زانو زمانی رخ می‌دهد که به زانو ضربه وارد شده باشد یا زانو پیچ بخورد. پارگی مینیسک زانو درد شدیدی دارد و تورم و التهاب در زانو رخ می‌دهد. برای کاهش درد پس از آسیب دیدن مینیسک، پزشک فیزیوتراپی را برای بیمار تجویز می‌کند.

۶- بیماری نرمی غضروف کشکک زانو

بیماری نرمی غضروف کشکک زانو برای ورزشکاران و دوچرخه ‌سواران رخ می‌دهد. برای درمان این بیماری باید خدمات فیزیوتراپی زانو را دریافت کنید و ورزش‌هایی که برای کاهش درد و بهبود موثر هستند را انجام دهید.

[irp posts=”8184″ name=”چگونگی درمان آرتروز زانو با ورزش و بهبود زانو درد”]

اقدامات لازم قبل و پس از انجام ورزش برای درمان زانو درد

قبل از این که ورزش‌های آرتروز زانو را انجام دهید، بهتر است یک کمپرس داغ را به مدت بیست دقیقه روی زانوی خود قرار دهید. گرما دردی که در این ناحیه وجود دارد را کاهش می‌دهد و سبب کاهش سفتی رسیدن خون به سطح بدن می‌شود. همچنین در صورتی که به توصیه پزشک معالج داروهایی را برای کاهش درد زانو استفاده می‌کنید، بهتر است ۴۵ دقیقه قبل از انجام ورزش دارو را بخورید تا زانو در طول انجام تمرینات ورزشی درد کمتری داشته باشد.

پس از اتمام ورزش‌هایی که برای کاهش زانو درد هستند باید یک کمپرس سرد را از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی زانوی آسیب دیده قرار دهید. این کمپرس ورم و التهاباتی که به دلیل ورزش برای زانو رخ داده است را کاهش می‌دهد و درد کمتری در این ناحیه احساس خواهید کرد.

اگر به دلیل آسیب دیدگی یا جراحی نمی‌توانید از زانوی خود استفاده کنید، به شما توصیه می‌کنیم از یک برنامه شرطی سازی و ورزش زانو درد استفاده کنید. این برنامه به شما کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر مراحل درمان را طی کرده و بهبودی خود را برای انجام فعالیت‌های روزمره به دست بیاورید. مطابق برنامه شرطی سازی عمومی، روش‌های درمانی زانو با انجام ورزش‌های مناسب ارائه می‌شود. برای انجام این برنامه باید تحت نظر پزشک باشید. حرکات ورزشی توصیه شده نیازهای توانبخشی بیمار را تامین می‌کنند و او را به زندگی طبیعی باز می‌گردانند.

طراحی برنامه‌های ورزشی و تمرینات مناسب و همچنین دوره‌های فیزیوتراپی بخش مهمی از مرحله درمانی که در کلینیک تخصصی زانو ارائه می‌شود را تشکیل می‌دهند. با توجه به این که علت زانو درد به نوع بیماری مرتبط است، با انجام ورزش‌ها و تمرینات خاصی که برای بهبود آسیب‌های زانو وجود دارند می‌توانید درد زانو را کاهش داده و قدرت و توان حرکتی آن را بهبود ببخشید. برای انجام تمرینات تخصصی زانو بهتر است از فیزیوتراپیست های متخصص کمک بگیرید.

روش انجام تمرینات ورزشی

برای درمان کمر درد با ورزش باید راحل زیر را انجام دهید:

مرحله گرم کردن: این مرحله قبل از انجام تمرینات ورزشی است و باید قبل از انجام تمرینات ورزشی و فیزیوتراپی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه راه بروید یا از دوچرخه ثابت استفاده کنید.

مرحله کشش: پس از مرحله گرم کردن باید حرکات کششی مناسب را قبل از تمرینات استقامتی انجام دهید. سپس بعد از پایان تمرینات استقامتی می‌توانید با انجام حرکات کششی برنامه ورزشی خود را به پایان برسانید.

درد را جدی بگیرید: در صورتی که هنگام انجام تمرینات ورزشی برای درمان زانو درد و ناراحتی را حس کردید، باید با پزشک یا فیزیوتراپیست این مشکل را در میان بگذارید و بیان کنید که در طول انجام ورزش برای زانو درد ناراحتی و درد خفیف یا شدیدی را در این ناحیه احساس می‌کنید.

حرکات ورزشی فیزیوتراپی زانو

تمرین اول برای درمان زانو درد- کشش طناب به وسیله پاشنه پا

کشش طناب به وسیله پاشنه پا یک ورزش زانو درد است که باید بیمار به طور مرتب آن را انجام دهد.

تعداد تکرار این ورزش: دو ست ۴ مرتبه‌ای

مدت زمان انجام این تمرین در طول هفته: ۶ تا ۷ مرتبه

عضلاتی که در طول این تمرین درگیر می‌شوند عبارتند از: عضله گاستروکلمیوس (هنگام انجام این تمرین باید کششی را در ساق پا و پاشنه خود احساس کنید.)

تجهیزات لازم برای انجام تمرین: این ورزش نیاز به تجهیزات ندارد.

درمان زانو درد- کشش طناب به وسیله پاشنه پا

روش انجام تمرین برای درمان زانو درد:

  • برای انجام این تمرین باید به صورت ایستاده مقابل یک دیوار قرار بگیرید و زانوی پای سالم را خم کرده و پای آسیب دیده را به حالت صاف نگه دارید. پاشنه پا باید کاملاً صاف باشد و انگشتان پا مقداری به سمت بالا باشند.
  • سپس هر دو پاشنه را روی کف زمین صاف نگه دارید و باسن خود را به سمت دیوار حرکت دهید.
  • این تمرین را به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید و به مدت ۳۰ ثانیه استراحت کنید و حرکت را تکرار نمایید.

تمرین دوم برای درمان زانو درد – کشش عضلات چهار سر ران در حالت ایستاده

تعداد تکرار این ورزش: دو تا سه مرتبه

مدت زمان انجام این تمرین در طول هفته: ۴ یا ۵ مرتبه

عضلاتی که در طول این تمرین درگیر می‌شوند عبارتند از: عضلات چهار سر ران (شما باید این کششی را در ران خود احساس کنید)

کشش عضلات چهار سر ران در حالت ایستاده

روش انجام تمرین برای درمان زانو درد:

  • برای انجام این تمرین باید بایستید و برای حفظ تعادل خود از صندلی یا دیوار استفاده کنید.
  • زانوی پای خود را خم کرده و پاشنه پا را به آرامی به سمت باسن ببرید.
  • حال باید زانوی خود را بالا برده و پاشنه پای خود را به آرامی به سمت بدنتان بکشید.
  • مدت زمان انجام این تمرین ۳۰ تا ۶۰ ثانیه است.
  • حال پای خود را تعویض کرده و این تمرین را برای پای مخالف تکرار کنید.

 

تمرین سوم برای درمان زانو درد -کشش عضله همسترینگ به صورت تاق باز

تعداد تکرار این ورزش: ۲ تا ۳ مرتبه

مدت زمان انجام این تمرین در طول هفته: ۴ تا ۵ مرتبه

عضلاتی که در طول این تمرین درگیر می‌شوند عبارتند از: عضلات همسترینگ (هنگام انجام این حرکت باید کششی را پشت ران و پشت زانوی خود احساس کنید)

تجهیزات لازم برای انجام تمرین: این ورزش نیاز به تجهیزات ندارد.

کشش عضله همسترینگ به صورت تاق باز

روش انجام تمرین برای درمان زانو درد:

  • بر روی زمین دراز کشیده و هر دوپای خود را خم کنید.
  • حال یکی از پاها را از زمین جدا کرده و با خم کردن زانو پا را به سینه نزدیک کنید.
  • سپس دست‌هایتان را زیر زانو و پشت ران قرار دهید.
  • در این مرحله باید پای خود را به سمت بالا صاف کرده و آن را به آرامی به سمت سر خود بکشید. (اگر نمی‌توانید دست‌هایتان را پشت پای خود قفل کنید می‌توانید از یک حوله یا پارچه مناسب برای انجام این کار استفاده کنید)
  • برای ۳۰ تا ۶۰ ثانیه تمرین را انجام دهید.
  • حال پا را تعویض کرده و حرکت را برای پای مخالف تکرار کنید.

انجام تمرینات تقویتی زانو

تمرین چهارم برای درمان زانو درد -انجام حرکت نیمه چمباتمه

تعداد تکرار این ورزش: ۳ ست ۱۰ مرتبه‌ای

مدت زمان انجام این تمرین در طول هفته: ۴ تا ۵ مرتبه

عضلاتی که در طول این تمرین درگیر می‌شوند عبارتند از: عضلات چهار سر ران، عضلات همسترینگ و عضله سرین (هنگام انجام این تمرین باید پشت زانو و در ناحیه باسن کششی را احساس کنید).

درمان زانو درد با انجام حرکت نیمه چمباتمه

روش انجام تمرین برای درمان زانو درد:

  • برای انجام این تمرین باید ایستاده و پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید. سپس باید دست‌هایتان را جلوی ران قرار دهید یا برای حفظ تعادل بیشتر دست‌های خود را روی دیوار بگذارید.
  • حال باسن خود را به اندازه‌ای پایین بیاورید که انگار روی صندلی نشسته‌اید.
  • وزن خود را روی پاشنه‌هایتان بیندازید و این حالت را برای ۵ ثانیه حفظ کنید.
  • سپس بایستید و تمرین را دوباره تکرار کنید.

تمرین پنجم برای درمان زانو درد – خم کردن عضلات همسترینگ

تعداد تکرار این ورزش: سه ست ۱۰ مرتبه‌ای

مدت زمان انجام این تمرین در طول هفته:۴ تا ۵ مرتبه

عضلاتی که در طول این تمرین درگیر می‌شوند عبارتند از: عضلات همسترینگ (هنگام انجام این تمرین باید کششی را پشت ران خود احساس کنید).

تقویت زانو با خم کردن عضلات همسترینگ
تقویت زانو با خم کردن عضلات همسترینگ

روش انجام تمرین برای درمان زانو درد:

  • برای حفظ تعادل خود در حین انجام این تمرین به یک دیوار یا صندلی تکیه کنید.
  • سپس زانوی آسیب دیده را خم کرده و پاشنه پا را تا زمانی که دردی حس نمی‌کنید خم نمایید.
  • برای ۵ ثانیه این تمرین را انجام دهید و سپس استراحت کرده و آن را تکرار کنید

تمرین ششم برای درمان زانو درد – بالا بردن عضله ساق پا

تعداد تکرار این ورزش: دو ست ۱۰ مرتبه‌ای

مدت زمان انجام این تمرین در طول هفته:۶ تا ۷ مرتبه

عضلاتی که در طول این تمرین درگیر می‌شوند عبارتند از: عضله گاسترو کنمیوس –سولئوس (هنگام حرکت این تمرین باید کششی را در ساق پای خود احساس کنید).

تقویت زانو با بالا بردن عضله ساق پا
تقویت زانو با بالا بردن عضله ساق پا

روش انجام تمرین برای درمان زانو درد:

  • برای انجام این تمرین باید وزنتان را روی هر دو پای خود بیندازید و به یک صندلی یا دیوار تکیه کنید.
  • سپس پای سالم خود را بالا بیاورید تا تمام وزنتان روی پای آسیب دیده باشد.
  • حال باید پاشنه پایی که آسیب دیده است را تا اندازه‌ای که ممکن است بالا بیاورید و سپس به سمت پایین ببرید.
  • این تمرین را ده مرتبه تکرار نمایید.

تمرین هفتم برای درمان زانو درد – حرکت جلو پا

تعداد تکرار این ورزش: سه ست ۱۰ مرتبه‌ای

مدت زمان انجام این تمرین در طول هفته:۴ تا ۵ مرتبه

عضلاتی که در طول این تمرین درگیر می‌شوند عبارتند از: عضلات چهار سر ران (هنگام انجام این تمرین باید کشش را در قسمت جلوی ران خود احساس کنید).

آموزش فیزیوتراپی زانو در منزل
آموزش فیزیوتراپی زانو در منزل

روش انجام تمرین برای درمان زانو درد:

  • برای انجام این تمرین باید روی یک صندلی بنشینید.
  • حال عضلات ران را منقبض کرده و به آرامی پای آسیب دیده را تا جایی که ممکن است بالا بیاورید و صاف کنید.
  • عضلات ران را فشار دهید و برای ۵ ثانیه در این حالت بمانید.
  • سپس استراحت کرده و پا را روی زمین بگذارید و مجدداً این تمرین را تکرار کنید.

تمرین هشتم برای درمان زانو درد- بالا بردن پای صاف

تعداد تکرار این ورزش: سه ست ۱۰ مرتبه‌ای

مدت زمان انجام این تمرین در طول هفته:۴ تا ۵ مرتبه

عضلاتی که در طول این تمرین درگیر می‌شوند عبارتند از: عضلات چهار سر ران

درمان زانو درد

روش انجام تمرین برای درمان زانو درد:

  • بر روی زمین دراز کشیده و آرنج‌ها را حایل بدنتان کنید.
  • پای آسیب دیده را به صورت صاف روی زمین قرار داده و پای سالم را خم کنید.
  • عضله پای آسیب دیده را سفت کرده و به آرامی آن را حدود ۶ تا ۱۰ اینچ از روی زمین بالا بیاورید.
  • به مدت ۵ ثانیه این تمرین را انجام داده و سپس استراحت کنید و باز مجدداً تمرین را تکرار نمایید.

تمرین نهم برای درمان زانو درد – بالا بردن پای صاف به حالت درازکش

تعداد تکرار این ورزش: سه ست ۱۰ مرتبه‌ای

مدت زمان انجام این تمرین در طول هفته:۴ تا ۵ هفته

عضلاتی که در طول این تمرین درگیر می‌شوند عبارتند از: عضلات همسترینگ، عضله سرین

تمرین برای درمان زانو درد

روش انجام تمرین برای درمان زانو درد:

  • بر روی شکم دراز کشیده و پاهایتان را صاف کنید و سرتان را روی دست‌هایتان قرار دهید.
  • عضلات همسترینگ و سرین پایی که آسیب دیده را منقبض کرده و پا را تا حد ممکن بالا بیاورید.
  • به مدت ۵ ثانیه این تمرین را انجام دهید.
  • پای آسیب دیده را پایین بیاورید و پس از ۲ ثانیه مجدداً تمرین را تکرار کنید.

تمرین دهم برای درمان زانو درد – ابداکشن ران

تعداد تکرار این ورزش:۳ ست ۲۰ مرتبه‌ای

مدت زمان انجام این تمرین در طول هفته:۴ تا ۵ مرتبه

عضلاتی که در طول این تمرین درگیر می‌شوند عبارتند از: عضلات ران و عضله سرین (هنگام انجام این تمرین باید کششی را در قسمت خارج ران و سرین احساس کنید).

تمرین تقویت زانو

روش انجام تمرین برای درمان زانو درد:

  • به سمت پهلو دراز بکشید به گونه‌ای که پای آسیب دیده بالا قرار داشته باشد و بتوانید پای سالم را خم کنید.
  • حال پایی که آسیب دیده است را تا زاویه ۴۵ درجه به سمت بالا بیاورید بدون این که زانو خم شود.
  • به مدت ۵ ثانیه این حالت را حفظ کنید.
  • دو ثانیه استراحت کنید و مجدداً تمرین را تکرار نمایید.

تمرین یازدهم برای درمان زانو درد – ابداکشن هیپ

تعداد تکرار این ورزش:۳ ست ده مرتبه‌ای

مدت زمان انجام این تمرین در طول هفته:۴ تا ۵ مرتبه

عضلاتی که در طول این تمرین درگیر می‌شوند عبارتند از: عضلات اداکتور (هنگام انجام این تمرین باید کششی را درون ران خود احساس کنید)

حرکات ورزشی فیزوتراپی زانو

روش انجام تمرین برای درمان زانو درد:

  • برای انجام این تمرین باید روی پهلو دراز بکشید، به گونه‌ای که پای آسیب دیده در پایین قرار داشته باشد.
  • حال هر دو پا را صاف کرده و پای سالم را جلوی پای آسیب دیده کج نمایید.
  • پای آسیب دیده را ۶ تا ۸ اینچ از سطح زمین بالا بیاورید و ۵ ثانیه در این حال بمانید.
  • پس از ثانیه استراحت مجدداً تمرین را تکرار کنید.

تمرین دوازدهم برای درمان زانو درد – فشار آوردن به پا

تعداد تکرار این ورزش: سه ست ۱۰ مرتبه‌ای

مدت زمان انجام این تمرین در طول هفته:۴ تا ۵ مرتبه

عضلاتی که در طول این تمرین درگیر می‌شوند عبارتند از: عضلات چهار سر رانی، عضلات همسترینگ

روش انجام تمرین برای درمان زانو درد:

  • برای انجام این تمرین باید یک باند کشی در زیر قوس پایتان قرار داده و لبه‌های آن را در دست بگیرید. سپس باید روی زمین دراز کشیده و آرنج‌ها را حایل بدنتان نمایید.
  • حال باید عضله ران پای آسیب دیده را منقبض کرده و زانو را با کمک باند به سمت سینه خود بیاورید.
  • سپس پای خود را خم کرده و به آرامی پا را در جلوی بدنتان صاف کرده و باند را بکشید.
  • این حرکت را به مدت ۲ ثانیه انجام دهید، سپس استراحت کرده و مجدداً آن را تکرار نمایید.

 

زمان انجام‌ تمرینات ورزشی برای درمان زانو درد چقدر است؟

این برنامه شرطی سازی زانو که برای تقویت زانو در نظر گرفته شده است باید به مدت ۴ تا ۶ هفته توسط بیمار انجام شود و تنها در صورتی که پزشک یا فیزیوتراپیست توصیه دیگری داشته باشد، نیازی نیست که بیمار تمرینات را ادامه دهد. این تمرینات باید دو تا سه روز در هفته انجام شود و پس از کاهش درد و علائم به عنوان یک برنامه مناسب برای محافظت از زانوها در طولانی مدت در نظر گرفته شود.

فیزیوتراپی زانو چه نقشی قبل و بعد از عمل جراحی دارد؟

در صورتی که بیمار نیاز به جراحی زانو داشته باشد، فیزیوتراپیست با پزشک جراح مشورت کرده و تمرینات و حرکات مناسبی را برای بیمار در نظر می‌گیرد. انجام این حرکات سبب بهبود سریع‌تر زانو درد بیمار می‌شود و روند درمان را سرعت می‌بخشد.

پس از انجام عمل جراحی نیز فیزیوتراپیست با ارائه خدمات توانبخشی به بیمار کمک می‌کند تا قدرت از دست رفته‌اش را به دست بیاورد. این حرکات و تمرینات ورزشی وضعیت حرکتی بیمار را بهبود می‌بخشند، به همین دلیل بیمار پس از درمان خدمات فیزیوتراپی به راحتی می‌تواند به امور روزمره‌اش رسیدگی کند.

فیزیوتراپی در منزل چگونه است؟

خدمات فیزیوتراپی در منزل برای بیمارانی که مسن هستند یا در اثر سکته، تصادف و… توانایی حرکتی خود را از دست داده‌اند ارائه می‌شود.

 با وجود ارائه این خدمات و آموزش فیزیوتراپی زانو در منزل نیازی نیست که بیمار از منزل خارج شود و در صف‌های طولانی درمانگاه‌ها منتظر دریافت خدمات فیزیوتراپی بماند.

خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط متخصصین این امر و با استفاده از بهترین تجهیزات ارائه می‌شود. به همین دلیل بیمارانی که این خدمات را دریافت می‌کنند در زمان کمتری بهبود پیدا می‌کنند و به زندگی عادی خود باز می‌گردند.

فیزیوتراپی در منزل و خدمات درمان در منزل ، ۰۹۱۲۰۱۷۸۵۶۸ – ۰۲۱۲۸۴۲۲۹۶۹ ( مرکز توانبخشی ایرانیان )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *