تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

راهکارهایی برای درمان درد مفاصل زانو

درمان درد مفاصل زانو

درمان درد مفاصل زانو با توجه به شایع بودن این نوع درد موضوعی است که ذهن بسیاری از مخاطبان و کاربران مختلف را به خود درگیر کرده است و از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین مسائل موجود در بدن به‌حساب می‌آیند و این معضل بزرگ ساق پای افراد را به قسمت ران آن‌ها متصل می‌کند. درد زانو یکی از انواع شایع بیماری‌هایی است که معمولاً به علت پاره شدن مفصل زانو و آسایش این مفصل به وجود می‌آید اما همان‌طور که درد به وجود می‌آید برای درمان درد مفاصل زانو هم راه‌های بسیار زیادی اندیشیده شده است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

درمان زانو درد

درمان درد مفاصل زانو

معمولاً مفاصل درصورتی‌که با مشکل مواجه شود علاوه بر اینکه به‌صورت علائمی مانند درد بروز می‌کند یک سری نشانه‌ها مانند ایجاد قرمزی و یا مشکل در راه رفتن و ایستادن و یا ایجاد تورم و سفتی در قسمت زانو علائمی هستند که نشان بر درد مفاصل زانو و ایجاد مشکل در این مفاصل می‌کنند. همچنین در مورد محل دقیق درد زانو نیز باید بگویم که این درد می‌تواند در قسمت مختلف ایجادشده و در هریک از سازه‌های استخوانی به وجود آید در حالت کلی درد زانو در کل زانو پخش‌شده و همچنین شدت درد می‌تواند از حالت جزئی و یا بسیار شدید متغیر باشد. زانو در افراد میان‌سال به بالا مشاهده‌شده و گاهی اوقات ساختار ضعیف زانو می‌تواند باعث این درد گردد و هر چه مسائلی مانند کهولت سن و پیری و یا انواع شکستگی و آسیب‌هایی که به مفاصل زانو و مینیسک زانو وارد می گردد و یا دیگر مشکلات مانند جابجایی مفصل زانو سفتی در مفصل زانو و یا لوپوس تمام این ها می‌تواند دلایل درد مفاصل زانو باشد که برای هر یک از این دردها یک سری درمان درد مفاصل زانو نیز وجود دارد.

استفاده از کمپرس سرد

یکی از راه‌های تایید شده برای درمان درد مفاصل استفاده از فشرده ساز سرد که همان کمپرس سرد می باشد که این را به‌عنوان یکی از بهترین و ساده ترین راه‌های درمان مشکل مفصل زانو و از بین بردن ورم ایجادشده در نتیجه این درد می باشد. کاری که کمپرس سرد میکند این است که هوای سرد موجود در این کمپرس خون را به قسمت آسیب دیده کاهش می دهد و از این طریق تورم موجود در آن قسمت کاهش پیدا کرده و در نتیجه درمان درد زانو نتیجه می گردد.

[irp posts=”8470″ name=”دلایل و علائم آرتروز زانو چیست ؟”]

استفاده از فلفل قرمز

فلفل یکی از موادی است که حاوی مقادیر بسیار زیادی مانند کپسایسین که به‌عنوان یک ضد درد بسیار عالی عمل می‌کند میباشد. کپسایسین یک ضد درد و تسکین دهنده طبیعی به‌حساب آمده و با توجه به گرمایی که ایجاد می‌کند می‌تواند به درمان درد مفاصل زانو تا حدود زیادی از طریق افزایش گردش خون کمک نماید.

درمان درد مفاصل زانو

استفاده از سرکه سیب جهت درمان درد مفاصل زانو

خواص قلیایی موجود در سرکه سیب این ماده را به دوره بسیار اثربخش برای درمان مشکلات زانو تبدیل کرده است. سرکه سیب کمک می‌کند تا مواد معدنی و سموم مضر که در قسمت مفاصل زانو جمع شده‌اند از بین رفته و تا حدود زیادی درد بیمار کاسته شده و در نتیجه باعث بهبود درد زانو می گردد.

استفاده از زنجبیل برای درمان زانو

در بسیاری از موارد بیمار بر اثر آرتریت یا فشار عضلانی و آسیبی که به مفاصل زانویش وارد شده دچار درد زانو شده و در این موارد یکی از بهترین مواد و گزینه‌هایی که برای درمان درد مفاصل زانو کاربرد خواهند داشت زنجبیل می باشد چرا که در زنجبیل ترکیبات ضد التهابی بسیار زیادی وجود داشته و از این طریق زنجبیل می‌تواند به کاهش درد زانو و از بین بردن تورم موجود در جامعه تا حد زیادی کمک نماید.

استفاده از لیمو برای درمان درد مفاصل

یکی از روش ها و میوه های خانگی برای درمان درد مفاصل زانو لیمو می باشد که معمولاً برای دردهای عضلانی که ناشی از آرتریت هستند بسیار مفید است که به خاطر داشتن اسید سیتریک که در نقش یک حلال برای کریستالهای اسید اوریک ایفای نقش می‌کند تا حدود زیادی می‌تواند در درمان درد ناشی از بیماری‌های آرتروزی کمک شایانی به بیمار نموده و در دو را تسکین دهد.

استفاده از زردچوبه برای درمان درد زانو

یکی دیگر از مواردی که تاثیر بسیار زیادی در درد مفاصل زانو داشته و به‌صورت موثری برای درمان درد مفاصل زانو مورد استفاده قرار می گیرد زردچوبه می باشد. زردچوبه دارای یک ماده شیمیایی بسیار قوی و موثر به نام کورکومین است که این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بسیار قوی بوده که در نتیجه باعث کاهش درد زانو می گردد.

[irp posts=”6780″ name=”ساییدگی زانو و درمان ساییدگی زانو”]

استفاده از روغن خردل برای درمان درد زانو

روغن خردل یکی دیگر از داروها و مواد بسیار موثر در درمان درد مفاصل زانو می باشد درصورتی‌که شما دچار زانودرد شده اید و در ناحیه زانو خود دردی را احساس می کنید می توانید با ماساژ دادن روغن خردل که کمی گرما دارد به افزایش گردش خون در ناحیه زانوی خود کمک کرده و تا حدود زیادی درد و التهاب به وجود آمده در زمین خود را از بین ببرید و استفاده مداوم ثواب درمان این ناحیه حساس بدن خود را ایجاد نمایید.

درد در ناحیه زانو

استفاده از روغن اکالیپتوس برای کاهش زانو درد

اکالیپتوس و روغن حاصل از آن به‌عنوان یک ماده بسیار عالی بود که خواص ضد دردی فراوانی دارد و در طبیعت شناخته می شود. درصورتی‌که شما از درد زانو رنج می برید می توانید با استفاده از این ماده شگفت انگیز و ماساژ دادن روغن آن بر روی قسمت درد دار خود درد خود را کاهش دهید درصورتی‌که درد به وجود آمده در جامعه ناشی از آرتریت باشد و روغن اکالیپتوس با توجه به احساس خنک‌کنندگی که ایجاد می‌کند تا حدود زیادی می‌تواند به کاهش درد زانو و درمان درد مفاصل زانو کمک نماید.

انجام فیزیوتراپی زانو

یکی از راه‌هایی که به درمان و بهبود مشکلات مفصل زانو کمک می‌کند فیزیوتراپی زانو می باشد که فیزیوتراپی به شغل و حرفه ای اطلاق می گردد که با استفاده از روش ها و متدهای مختلفی باعث از بین رفتن درد و یا بازگشت قدرت عضلات و عضلات آسیب دیده می باشد و در نتیجه فرد بعد از انجام فیزیوتراپی و گذراندن دوره های مختلف لازم احساس بسیار بهتر و راحت تر در بدن خود در هنگام فعالیت های مختلف مانند راه رفتن و نشستن می‌کند. از درد زانو برای درمان درد مفاصل زانو خود انجام فرایندهای فیزیوتراپی روی می آورند پیشنهاد می‌شود درمان این درد به‌صورتی است که بدون جراحی می باشد.

چنانچه زانو درد شدیدی دارید و یا زانوی شما آسیب جدی دیده است و نمی توانید از منزل برای انجام فیزیوتراپی خارج شوید توصیه می کنیم از خدمات فیزیوتراپی در منزل که توسط مرکز توانبخشی ایرانیان ارائه می شود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *