تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

فیزیوتراپی شکستگی لگن

فیزیوتراپی شکستگی لگن

فیزیوتراپی شکستگی لگن یکی از شکستگی های جدی در افراد مسن  می باشد . وبیشتر در افراد بالای ۶۵ رخ میدهد و خطرهای آن بعد از سن ۸۰ سالگی بیشتر میشود .بینایی ضعیف ،مصرف کردن دارو های مختلف و عدم حفظ کردن تعادل بدن باعث میشود که این افراد بیشتر زمین خورده و دچار شکستگی استخوان گردند .

فیزیوتراپی شکستگی لگن

علت های شکستگی لگن :

  • افتادن از بلندی
  • تصادف های رانندگی
  • ایستادن روی یک پا و یا چرخاندن پا در افرادی که استخوان های ضعیف دارند .

[irp posts=”9144″ name=”فیزیوتراپی در منزل”]

عوامل خطر شکستگی لگن :

سن در فیزیوتراپی شکستگی لگن :

تراکم استخوان و توده عضلانی با افرایش و بالا رفتن سن کاهش میابند .این افراد مسن ممکن است داری مشکلات بینایی و عدم تعادل بدن باشند .

جنس در فیزیوتراپی شکستگی لگن :

در زنان استخوان ها نسبت به مردان زودتر پوک میشود .کاهش هورمون استروژن که در هنگام یائسگی رخ میدهد باعث کاهش استخوانی و شکستگی لگن میشود .به هر حال مردان نیز داری کاهش تراکم  استخوانی و شکستگی لگن میشوند .

بیماری های مزمندر فیزیوتراپی شکستگی لگن :

یکی از مهمترین عوامل خطر شکستگی لگن پوکی استخوان میباشد اما بیماری های دیگر نیز ممکن است باعث این رخداد گردند از جمله :اخلال های روده ای که باعث کاهش جذب ویتامین D و کلسیم واختلال های غدد درونریز مانند پرکاری تیروئید .

مشکلات تغدیه ای در فیزیوتراپی شکستگی لگن:

در دوران جوانی اگر به مقدار لازم غذاهای حاوی کلسیم و ویتامین D استفاده نکنید باعث کاهش توده استخوانی و افزایش خطر شکستگی استخوانی میشود .افراد داری اختلال های غذا خوردن از قبیل بولیمیا و آنورکسیا میتوانند در اثر نبود (کمبود )مواد مغذی دچار پوکی استخوان و شکستگی آن گردند .

دارو های خاص در فیزیوتراپی شکستگی لگن :

اگر به مدت طولانی داروهای کورتونی استفاده شوند میتوانند باعث پوکی استخوان بشوند در برخی موارد ترکیب دارو ها و یا دارویی خاص باعث سرگیجه و زمین خوردن گردد .

عدم فعالیت داشتن بدن :

افراد غیر فعال از نظر بدنی بیشتر در معرض خطر شکستگی لگن قرار دارند ورزش هایی مانند پیاده روی کردن به قوی شدن عضله ها و استخوان کمک میکنند .

استفاده از مشروبات الکلی و تنباکو :

نوشیدن مشروبات الکلی و سیگار کشیدن باعث بوجود آمدن تداخل تولید و ساخت استخوان سازی و ترمیم آن میگردد و در آخر باعث از دست دادن استخوان ها میشود .

فیزیوتراپی شکستگی لگن

علایم شکستگی لگن :

  • بعد از زمین خوردن فرد فورا قادر به حرکت نیست
  • در کشاله ران و قسمت جلوی ران درد شدیدی احساس میکند
  • نمیتواند سنگینی وزن خود را بر روی طرفی که صدمه دیده بیندازد
  • سفتی ،ورم و کبودی در اطراف منطقه ی شکستگی دیده میشود
  • پایی که صدمه دیده کوتاه میشود و به خارج از بدن متمایل میشود .

[irp posts=”6400″ name=”توانبخشی در منزل”]

فیزیوتراپی شکستگی لگن :

یکی از رشته های شناخته شده در جهان فیزیوتراپی است ولی در ایران هنوز برای مردم شناخته نشده و خیلی ها از کاربرد های عظیم این رشته آگاهی ندارند .بیشتر درد های عضلانی و اسکلتی مانند شکستگی لگن با فیزیوتراپی شکستگی لگن قابل درمان میباشند .

شما احتمالا تا به حال دچار درد لگن شده اید و ممکن است شمارا مجبور کند برای چندین روز در رختخواب بخوابید و یا شاید همین الان در حال خواندن این متن هستید از این بیماری رنج میبرید .یکی از موثرترین راه  درمان فیزیوتراپی شکستگی لگن در تهران میباشد .

فیزیوتراپی شکستگی لگن در مرکز توان بخشی ایرانیان بر اساس ورزش های قدرتی انجام میگیرد هم چنین باید با درمانگر حرفه ای کار کنید تا در زندگی روش های مستقل بودن را یاد بگیرید و دیگر نیازی به افراد برای کار های روزمره مانند :لباس پوشیدن ،رفتن به دستشویی و حمام کردن و…نداشته باشید .و اگر به وسایل ضروری مانند :واکر یا ویلچر نیاز باشد درمانگر توصیه میکند که آنرا خریداری کنید .

مرکز توانبخشی ایرانیان آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل و توانبخشی در منزل به صورت شبانه روزی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *