تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

آیا می دانید فواید و عوارض فیزیوتراپی کمر چیست ؟

فواید و عوارض فیزیوتراپی کمر

همه می دانیم که فیزیوتراپی یکی از بهترین درمان های نوین جهت بهتر شدن عملکرد اندام های آسیب دیده می باشد تا مفاصل و ماهیچه ها بتوانند کارکرد بهتری داشته باشند. این درمان برای اندام های مختلف از جمله کمر انجام می شود. در این بین توجه به عوارض فیزیوتراپی کمر و فوایدی که دارد بسیار مهم و ضروری است تا بیمار به نتایج مطلوبی برسد.

فیزیوتراپی چگونه به درد کمر کمک می کند؟

در صورتی که درد کمر بیش از چند هفته ادامه دار شود، بهتر است بیمار با یک فیزیوتراپیست وارد انجام تمرینات ورزشی شود. برخی از درمان هایی که با دست می تواند به بهبود حال بیمار کمک کند از جمله ماساژ نیز می تواند بسیار مفید واقع شود.

ممکن است مدتی طول بکشد تا فرد بتواند توان اولیه در اندام را مجددا به دست آورد. باید فعالیت ها و تمرینات به طور منظم انجام شوند تا درد کمر به حداقل ممکن خود برسد. عوارض فیزیوتراپی کمر خیلی کم و به ندرت برای بیماران اتفاق می افتد و اما فواید آن بسیار زیاد است و می تواند به بازگشت سریع تر فرد به زندگی عادی او کمک شایانی کند. همچنین احتمال کمتری دارد که مشکلات دراز مدت را در ناحیه کمر احساس کند.

عوارض فیزیوتراپی کمر

 

یک فرد بیمار هیچگاه به تنهایی نمی تواند تشخیص دهد که چگونه برای رفع درد کمر اقدام کند. یکی از فواید فیزیوتراپی کمر اینست که یک فیزیوتراپیست به بیمار کمک می کند تا آنچه را که فکر می کند بهترین کار را برای او و رفع مشکل خاصش نیاز است، انجام دهد.

[irp posts=”8269″ name=”روش های درمان کمر درد در خانه”]

عوارض فیزیوتراپی کمر چیست؟

یکی از عوارض فیزیوتراپی کمر مربوط به این امر خواهد شد که شما ممکن است دریابید انجام برخی از تمرینات و حرکات خاص فیزیوتراپی باعث درد در بدنتان می شود. فیزیوتراپیست شما باید این موضوع را کنترل کند و راه را به شما نشان دهد که انجام چه تمرینی برای جلوگیری از آن می تواند کمک کننده باشد و کدامیک از آن ها درد شما را تسکین می دهد.

نوع دیگر عوارض فیزیوتراپی کمر مربوط به درمان های دستی می باشد. در بیشتر مواقع این موارد خیلی جدی نبوده و تنها برای مدت کوتاهی طول می کشد. به عنوان مثال، ممکن است احساس سوزش یا ناراحتی در منطقه ای که در آن درمان دریافت کرده اید احساس کنید. ممکن است که درمان های دستی غیراصولی در بلند مدت باعث آسیب جدی شود، اما این اتفاق بسیار نادر است.

بدون شک اگر فیزیوتراپی توسط یک فرد غیرمتخصص انجام شود می تواند فرد را با عوارض فیزیوتراپی کمر روبرو کند. بدین ترتیب این حرکات درمانی نه تنها سبب بهبود عملکرد اندام های آسیب دیده نخواهند شد بلکه می تواند به تدریج اوضاع وخیم تری را برای سلامت بیمار به وجود آورند.

افرادی که فیزیوتراپی را انجام می دهند باید دارای تخصص و تجربه کافی در این زمینه باشند. در واقع نداشتن تجربه و مهارت کافی در استفاده از دستگاه های مختلف فیزیوتراپی سبب خواهد شد که اندام کارایی اولیه و طبیعی خود را بدست نیاورده و کم کم توان کم موجود را نیز از دست بدهد.

در نتیجه فراموش نکنید که عوارض فیزیوتراپی کمر زمانی هویدا می شود که شما برای انجام آن به یک فرد متخصص در این زمینه مراجعه نکرده باشید. استفاده کردن از فنون مختلف نیازمند دانش و تجربه کافی می باشد و بخصوص فیزیوتراپی که یکی از مهم ترین ارکان برای سلامت افراد می باشد باید حتما به دقت و بامهارت انجام شود تا عوارض غیرقابل جبران را برای بیماران به همراه نداشته باشد.

[irp posts=”6206″ name=”فیزیوتراپی کمر”]

از جمله عوارض فیزیوتراپی کمر که می توان به آن ها اشاره کرد و در صورت مراجعه به مراکز غیرمعتبر و افرادی که مهارت کافی در این زمینه ندارند مشاهده می شود، آسیب رسیدن به نخاع، از کار افتادن کارکرد طبیعی عضلات کمر، پارگی دیسک کمر، آسیب به مهره های کمری و … می باشد.

ضرر فیزیوتراپی کمر

آشنایی با فواید فیزیوتراپی کمر

  • بهبود و کاهش درد کمر

تکنیک های مختلفی که در فیزیوتراپی کمر به کار گرفته می شود، به رفع درد و بیشتر شدن توان و استحکام عضلات و مفاصل کمک خواهد کرد. در واقع پس از مدتی بیمار دیگر حتی با بازگشت درد در ناحیه کمر نیز مواجه نخواهد شد.

 

  • بهتر راه رفتن

یکی از مهم ترین فواید فیزیوتراپی کمر بهتر راه رفتن فرد است و نقش مهمی در سهولت این امر دارد. عوارض فیزیوتراپی کمر در افرادی که به خوبی و تحت نظر یک فیزیوتراپیست ماهر تمرینات خود را انجام می دهند، مشاهده نخواهد شد.

 

  • کمک به افزایش میزان تعادل بدن

هنگامی که کمر آسیب می بیند تعادل بدن به شدت برهم خورده و فرد نمی تواند بسیاری از حرکات عادی بدن را به درستی انجام دهد. یکی از فواید فیزیوتراپی کمر کمک به افزایش میزان تعادل در بدن است. انجام فیزیوتراپی موجب می شود تا فرد هنگام راه رفتن و یا بلند شدن از روی صندلی، زمین نخورد و بدن با آسیب های کمتری مواجه شود.

 

  • بهبود آسیب های کمر

با توجه به اینکه فرد در معرض آسیب های خاصی در ناحیه کمر قرار دارد انجام فیزیوتراپی به رفع تدریجی این آسیب ها و خطراتی که وی را تهدید می کند، کمک خواهد کرد.

فواید فیزیوتراپی کمر

[irp posts=”7687″ name=”فیزیوتراپی کمر در منزل”]

فواید فیزیوتراپی کمر در منزل

  • خوشبختانه فیزیوتراپی در منزل هم برای بیماران انجام می شود و یکی از فواید فیزیوتراپی کمر در منزل انجام آن توسط متخصصین زن و مرد می باشد که با توجه به نیاز بیماران، درمان را برای آن ها انجام می دهند.
  • از جمله فواید فیزیوتراپی کمر در منزل، سرعت و کیفیت انجام این تمرینات است که سبب صرفه جویی در وقت و هزینه افراد می شود.
  • با بهره مندی از خدمات فیزیوتراپی کمر در منزل بیمارانی که دچار مشکلات حاد و جدی هستند دیگر نیاز ندارند مسیر های طولانی، صف های طویل مراکز درمانی و درد هایی که از بابت حرکت کردن به اندام های مختلف بدن آن ها بخصوص کمر وارد می شود را تحمل کنند.
  • بیماران پس از فیزیوتراپی نیازمند آرامش و استراحت می باشند و یکی از فواید فیزیوتراپی کمر در منزل وجود این دو فاکتور مهم است که در محیط خانه کاملا برای آن ها فراهم خواهم شد. در نتیجه هیچگاه با عوارض فیزیوتراپی کمر نیز مواجه نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *