تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

علت گردن درد

درمان گردن درد با فیزیوتراپی گردن

علت گردن درد و درمان گردن درد با فیزیوتراپی : گردن انسان دارای ۷ مهره میباشد که بعد از کمر شایع ترین ناحیه مستعد آرتروز،  کاهش فاصله و ساییدگی و فتق دیسک بین مهره ای است . البته از آنجایی که مهره های گردنی ، نخاع و ریشه های عصبی بسیار مهمی را در بر گرفته از مهره های کمری بسیار حساس تر هستند و آسیب های جدی در این ناحیه می تواند باعث فلج کامل دست ها و پاها شود.

علت گردن درد

علت گردن درد :

علت ها و عوامل زیادی باعث درد گردن و متعاقب آن درد های تیر کشنده و جان فرسایی در دست ها می شود از جمله این عوامل عبارت هستند از : خشکی مفصل های بین مهره ای ، تغییر شکل مهره ها به طور اولیه و ثانویه ،التهاب بافت های نرم اطراف مفاصل گردن ،وضعیت نامناسب سر و شانه ها ،بیماری دیسک گردن ،آرتروز و بیماری های ناشی از گرفتگی های عضلات و کشیدگی های لیگامانی.

[irp posts=”6329″ name=”درمان گردن درد با فیزیوتراپی گردن”]

درمان گردن درد با فیزیوتراپی گردن

فیزیوتراپی در درمان گردن درد و فیزیوتراپی در درمان دیسک گردن :

یکی از برترین روش های درمانی گردن درد ،فیزیوتراپی است که جنبه های مختلف را شامل میباشد .تمرین های دامنه حرکتی برای اصلاح مشکل های حرکتی ،مدالیه های مختلف از جمله شرما و یا گرما ،تحریک های الکتریکی ،هیدروتراپی (آب درمانی) امواج صوتی ،امواج مغناطیسی ،لیزر و غیره و هم چنین تجویز کردن بالشهای مناسب از جمله روش های درمانی به صورت فیزیوتراپی میباشد .

در خصوص با دردهای ریشه عصبی کشش های وضعیتی نیز میتواند بسیار مفید باشد .هم چنین درمان های mobilization (متحرک سازی مفصل ها)برای کاهش فشار های مکانیکی روی مفاصل کم تحرک مهره های پایینی گردن و بهبود قوز پشتی می تواند مفید باشند .

تمرین های ثباتی برای بهبود ثبات در مهره های میانی گردن قابل استفاده هستند .باتوجه به این که اغلب در بیماران راستای سر آن ها از خط شاقولی جلوتر قرار می گیرد کوتاهی عضلات پس سری و ضعف عضله های عمقی گردن شیوع فراوانی دارد که درمان های میوفاسیال ریلیز برای عضله های کوتاه استفاده میشود

[irp posts=”9144″ name=”فیزیوتراپی در منزل”]

درمان گردن درد با فیزیوتراپی

مرکز توانبخشی ایرانیان آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل و توانبخشی در منزل جهت درمان درمان گردن درد با فیزیوتراپی در منزل شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *