تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

علائم دیسک کمر

علائم دیسک کمر

علائم دیسک کمر و درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی : آسیب ها ی  خفیف دیسک اغلب درد موضعی ایجاد می کنند که علت آن میتواند صدمه قسمت محیطی دیسک یا التهاب هسته دیسک که هنوز به مرحله ی فتق نرسیده است باشد. اما به علت فشار ثانویه به طرفین درجاتی از درد را بوجود می آورد.

علائم دیسک کمر

علائم دیسک کمر

این حالت آسیب جدی به حساب نمی آید مگر اینکه با ادامه دادن نیروهای غیر طبیعی از هم گسیختگی لایه محیطی و بیرون زدگی بخش هسته دیسک کمر و فشار به رباط طولی پشتی در نخاع و اعصاب نخاعی شود.

در این موارد با توجه به میزان فشار به ریشه های عصبی حالت های متفاوتی از درد را ایجاد می کند.

در صورت فشار به ریشه های عصبی در ناحیه کمر به علت فتق دیسک  درد انتشاری  یا درد ریشه عصب ایجاد میشود که میتواند تا کل اندام تحتانی ادامه پیدا کند.

[irp posts=”8253″ name=”دیسک کمر علت آن و روش های درمان”]

البته  در ناحیه کمر دیسک‌های L۵-S۱ و L۴-L۵  بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند بنابراین بیشتر درد عصب سیاتیک که مربوط به پشت اندام تحتانی است بوجود می‌آید/

دردهای ناشی از ریشه عصب (درد انتشاری) هم چون سیاتیک با  نشستن،  سرفه و عطسه ، خم کردن ستون فقرات،انجام فعالیت افزایش میابد و با استراحت کاهش می یابد.

ولی باید توجه داشت که راه (مسیر) انتشار درد به محل دیسک دچار فتق شده در ستون فقرات قرار  دارد. دیسک‌های ناحیه  مهره‌های گردنی درد  انتشاری در بازو و انگشتان دست و ساعد ایجاد می‌کنند.

درد انتشاری و علایم بالینی به شکل های مختلف توسط بیمار احساس و بیان میگردد. گاهی به صورت گزگز سوزش و بی حسی در قسمتی از اندام احساس میشود و بیان میگردد .

در نیمی از موارد (۵۰%)که بیرون زدگی دیسک کم است ممکن است هیچ گونه علایمی در نزد فرد بیمار وجود نداشته باشد .بیشتر پارگی و فتق دیسک ها در قسمت کناری – خارجی اتفاق میافتد به همین علت انتشار درد و علایم به راست یا چپ (یک طرف اندام حرکتی) محدود میباشد .

البته گاهی فتق دیسک از نوع مرکزی می باشد و درد در هر دو طرف وجود دارد .

[irp posts=”6474″ name=”بهترین درمان دیسک کمر”]

درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی

 

درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی

متخصصان فیزیوتراپ با اقداماتی مانند تحریک الکتریکی ،کشش ،استفاده از میدان های الکتریکی ،گرم کردن و اقدامات دیگر میتوانند درد بیمار را کاهش بدهند .

پس از کاهش علایم بیماری زیر نظر فیزیوتراپ فرد بیمار نرمش های کششی و تقویتی را یاد خواهد گرفت و انجام می دهد که بسیار تاثیر مهمی در درمان قطعی دارند، بدون انجام این نرمش ها درمان ناقص بوده و ممکن است عارضه بزودی عود کند .و باید هر چه زودتر این نرمش ها بعد از فروکش کردن درد حاد شروع بشوند.

در صورتی که به دلیل مشکلات و بیماری دیسک کمر قادر به خروج از منزل نیستید می توانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده نمایید ، مرکز توانبخشی ایرانیان ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی در منزل و توانبخشی در منزل با کادری مجرب و توانا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *