تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

طول دوره فیزیوتراپی شانه

طول دوره فیزیوتراپی شانه

طول دوره فیزیوتراپی شانه و شرایط فیزیوتراپی شانه را در این مطلب بیان می کنیم.

شرایط انجام فیزیوتراپی شانه

به علت وسعت کاری فیزیوتراپی ، فردی که تحصیل های فیزیوتراپی دارد وکار شانه انجام میدهد، باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشد، وبسیار ارزنده و برای بیمار مفید است که فیزیوتراپ او با جراحش درارتباط تنگاتنگ باشند و بدانند که هرکدام دقیقاً چه کاری برای بیمار انجام داده اند و دیگری باید چکار بکند .

قسمت عمده فیزیوتراپی شانه تمرین های ورزشی وحرکت درمانی است و بنابراین اولاً جراح های شانه به خصوص برای بیمارهای بعد ازعمل، در درمانگاه یا مطب خود برخی از تمرین ها را شخصاً به بیمار آموزش میدهند ، ولی معمولاً جای فیزیوتراپی را نمیگیرد و فیزیوتراپی هم درخواست میکنند، و ثانیاً درمراکز فیزیوتراپی هم، معمولاً برای شانه دستگاه ها و مدالیته های گران قیمت مثل لیزر درمانی و …لازم نیست و فقط دل سوزی و پشتکار فیزیوتراپ به همراه همکاری کامل بیمار کلید حل معما  است .

[irp posts=”6714″ name=”فیزیوتراپی شانه”]

طول دوره فیزیوتراپی شانه

طول دوره فیزوتراپی شانه برحسب نوع بیماری، شرایط بیمار ومیزان پیشرفت بهبودی او فرق دارد و ممکن است طول دوره فیزیوتراپی شانه از یکی دو هفته تا بیشتر از یک سال متفاوت باشد . این زمان را دکتر با کمک فیزیوتراپ تعیین میکند. مثلاً در درمان سندرم ایمپینجمنت که دربالا تعریفش گفته شد، اگر بیمار با رعایت کردن به مدت حد اکثر ۳_۶ ماه که دست خود را زیاد بالا نبرد و کمی داروی مسکن هم مصرف کند و همزمان ۱۰ یا ۲۰ جلسه فیزیوتراپی هم بکند ولی بهبودی کافی حاصل نشود ، نباید بیشتر ازاین فیزیوتراپی را ادامه داد و باید اورا جراحی کرد . چون اگر کسی با این مقدار درمان غیر جراحی، درمان نشود، یا اصلاً به درمان غیر جراحی پاسخ نخواهد داد ویا اگرهم پاسخ بدهد کوتاه مدت خواهد بود و بیماریش خیلی زود عود و برگشت خواهد کرد ودر هردو صورت جراحی لازم است.

طول دوره فیزیوتراپی شانه و شرایط فیزیوتراپی شانه

طول دوره فیزیوتراپی شانه

بنابراین برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه این بیماران، برگرداندن سریع تر آنها به کار یا ورزش خود و ازبین بردن درد آن ها نباید بیش ازاین  طول دوره فیزیوتراپی شانه را کش داد وباید زودتر جراحی کرد . در بعضی موارد مثل ناپایداری چند جهتی شانه که شانه هربار به یک طرف در میرود و هم زمان شرایط خاصی مثل شلی بسیار شدید لیگامانی (مفصلی) هم وجود داشته باشد، طول دوره فیزیوتراپی شانه  باید حدود یک سال باشد و اگر بهبودی کافی بدست نیامد ، آن وقت جراحی لازم میشود .

 

حهت دریافت خدمات فیزیوتراپی شانه در منزل و اطلاع از طول دوره فیزیوتراپی شانه با مرکز توانبخشی ایرانیان تماس حاصل نمایید

2 دیدگاه برای “طول دوره فیزیوتراپی شانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *