تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

سندروم تونل اولنار

سندروم تونل اولنار

سندروم تونل اولنار ulnar tunnel syndrome : ( سندروم تونل اولنار )  فشار به عصب اولنار در ناحیه مچ دست در ناحیه کانال گویان باعث بروز علائمی چون گزگز و سوزن سوزن شدن و درد در مسیر توزیع عصب میشود که به این عارضه سندروم تونل اولنار گفته میشود.

علل مختلفی میتواند باعث علائم سندروم تونل اولنار و درگیری عصب در این ناحیه شود که عبارتند از : آنورسیم شریان اولنار ترومبوز آنومالی بطن عضله و گانگلیا و … . فشار خارجی وارده به عصب ممکن است در نتیجه ضربه و یا ضربات کوچک مکرر و یا هایپرتروفی(ضخیم شدگی) تاندون عضلات اطراف این عصب میتواند باعث این درگیری شود.

[irp posts=”8939″ name=”پارگی تاندون دست و روش های درمان”]

سندروم تونل اولنار

ضایعه سندروم تونل اولنار نیز مثل سایر ضایعات و گیر افتادگی های عصب محیطی شامل درمان های دارویی و تزریقی داخل ناحیه و فیزیوتراپی است.

سندروم تونل رادیال radial tunnel syndrome

عصب رادیال در پایین آرنج به دو بخش تقسیم میشود که یک بخش آن بین استوانی خلفی نام دارد که در صورت گیر افتادن باعث بروز درد و بی حسی و گزگز در اعد بدون هیچ گونه ضعف عضلانی میشود چون این بخش عصب فقط حسی است. این بخش عصب معمولا در مفصل آرنج گیر می افتد. معمولا این بخش عصب به همراه درگیری عضلات بخش خلفی ساعد و در عارضه tennis elbow  (آرنج تنیس بازان) درگیر میشود بنابراین حتما باید مورد ارزیابی فیزیوتراپی قرار گیرد. این بیماران معمولا با درد ناحیه مچ دست و ساعد همراه هستند.

درمان سندروم تونل رادیال

درمان این بیماران با اسپلینت و آتل و درمان های دارویی و بخصوص درمان های فیزیوتراپی صورت میگیرد که درمان های فیزیوتراپی انجام میگیرد.فیزیوتراپی در ضایعاتی همچون این ضایعه درمان اصلی و اساسی محسوب میشود.

سندروم تونل اولنار

 
[irp posts=”6811″ name=”شکستگی استخوان دست”]

سندروم پروناتور ترس pronator teres syndrome

عصب مدین غیر اینکه در ناحیه مچ دست میتواند درگیر شود در ناحیه ساعد نیز درگیر در زیر بطن عضله پروناتور ترس درگیر میشود که باعث این سندروم می گردد. که در این صورت علاوه بر بروز علائم فرد در کف دست و انگشتان فرد علائم درگیری عصب را در ناحیه ساعد نیز گزارش می دهد

درمان سندروم تونل اولنار نیز مانند سایر ضایعات درگیری عصب اساسا توسط فیزیوتراپی به همراه سایر درمان ها انجام می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *