تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

حرکات فیزیوتراپی کمر

حرکات فیزیوتراپی کمر

حرکات فیزیوتراپی کمر : قسمت بالایی کمر از مهره های سینه ای تشکیل گردیده اند و ممکن است دچار درد بشوند .

حرکات فیزیوتراپی کمر و حرکت های فیزیوتراپی

حرکات فیزیوتراپی کمر

این درد به  علت کشیدگی رباط ها و عضله هایی که به این مهره ها ومتصل شده اند معمولا ایجاد میشود. چرخش ناگهانی ستون فقرات ،وضعیت قرارگیری نامناسب بدن ،الیت مداوم ،تصادفات و سقوط از ارتفاعات از علت درد ناحیه فوقانی کمر بشمار می آیند

علاوه بر اینها پرتاب جسم های سنگین هنگام ورزش و خم شدن ،حمل جسم های سنگین نیز دردهای مشابه را فراهم مینماید .

علایم درد فوقانی کمر عبارت هستند از : گرفتگی عضلانی,درد با لمس ناحیه فوقانی کمر یا درد در هنگام حرکت دادن شانه‌ها یا خم کردن گردن ، درد با نفس عمیق

[irp posts=”6206″ name=”فیزیوتراپی کمر”]

حرکات فیزیوتراپی کمر :

برای پیش گیری از درد فوقانی کمر با انجام حرکات فیزیوتراپی کمر که در پایین به آن اشاره شده باید  قبل از انجام فعالیت‌های سنگین خود را گرم کنید و هنگام حمل جسم های سنگین از حرکت های  چرخشی اضافی پرهیز کنید.

در حالت ۴ دست و پا روی زمین قرار بگیرید . عضله های شکم را منقبض کنید تا ستون فقرات در وضعیت پایدارتری قرار بگیرد .سپس همانطور که عضله های شکم را در حالت انقباض نگه داشته اید ،یکی از دست ها و یکی از پاهای مخالف را از زمین کنید و تا سطح ستون فقرات بالا آورید .در این وضعیت پنج ثانیه بمانید و سپس دست و پارا پایین آورید و این حرکت را با طرف دیگر (دست و پای دیگر ) تکرار کنید وحرکت  هر سمت را ۱۰ بار انجام دهید .

یک کش ورزشی را تهیه کنید و یک سمت آنرا لای در محکم کنید و دو سر آنرا با دست های خود مگه دارید و تا ۹۰ درجه آرنج خود را خم کنید بطوری که بازو ها هم راستا با شانه و ساعد ها در حالت عمودی قرار بگیرند .کش ورزشی را به عقب بکشید و کتف های خود را به همدیگر نزدیک کنید .این حرکت را ۳ نوبت و در هر توبت آن ۱۰ بار آنرا تکرار کنید .

در صورت نیاز می توانید از خدمات مرکز توانبخشی ایرانیان همچون فیزیوتراپی در منزل و توانبخشی در منزل استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *