تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

پرستاری در منزل شبانه روزی

پرستاری در منزل شبانه روزی

خدماتی همچون خدمات پرستاری در منزل شبانه روزی از زمان‌های پیشین موردنیاز مردم بوده است. امروزه با در نظر گرفتن مشغله‌های فراوان، شاغل بودن اکثر افراد خانواده و کمبود وقت نیاز به خدمات پرستاری در منزل به‌ویژه خدمات پرستاری در منزل به صورت شبانه روزی پررنگ‌تر از قبل شده است. خدمات پرستاری که بیشتر احساس می‌شود، مربوط به کودکان و سالمندان می‌باشد و مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات پرستاری بایستی توانایی مراقبت شبانه‌ روزی از افراد را داشته باشند.

لازم به ذکر است خدمات پرستاری در منزل به‌طورکلی شامل خدمات پرستاری در منزل شبانه روزی برای پرستاری کودک در منزل، پرستاری سالمند در منزل، پرستاری از بیماران و افراد خاص می‌باشد.

پرستاری در منزل تهران و کرج ،  ۰۹۱۲۰۱۷۸۵۶۸ – ۰۲۱۲۸۴۲۲۹۶۹ ( مرکز توانبخشی ایرانیان )

خدمات پرستاری در منزل شبانه روزی ویژه چه افرادی است

خانواده‌هایی که افراد سالمند کم‌توان، بیماران آلزایمری، بیماران خاص و یا معلول دارند، بیشترین درخواست را برای خدمات پرستاری در منزل  خواهند داشت. همچنین خانواده‌هایی که والدین به خاطر مشغله زیاد با کمبود وقت مواجه هستند و توان نگهداری از فرزند خود را ندارند در صورت نداشتن مشکلات مالی می‌توانند از این امکانات بهره بگیرند. با استفاده از خدمات پرستاری در منزل شبانه روزی دیگر نیازی به مراجعه مکرر به درمانگاه و یا بیمارستان ندارید و با خیال آسوده بیمار و یا کودکتان را به افراد مجرب و کارآزموده می‌سپارید. در ادامه مطلب شمارا با انواع خدماتی که مؤسسات پرستاری ارائه می‌دهند آشنا خواهیم کرد.

پرستاری در منزل شبانه روزی

پرستار کودک در منزل

والدینی که شاغل هستند و به علت کمبود وقت قادر به نگهداری از فرزند خود نیستند به دنبال پیدا کردن پرستار قابل‌اعتماد و کارآزموده و باتجربه برای کودک خویش، جهت انجام امور پرستاری در منزل شبانه روزی هستند. توصیه می‌شود هنگام انتخاب پرستار کودک در منزل نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • سابقه نگهداری از کودک داشته باشد
  • در نظر گرفتن اختلاف سنی کودک و پرستار نیز از مسائل اساسی به شمار می‌رود. چنانچه فرزند شما بالای ۱۰ سال سن دارد پرستار جوان گزینه معقولی می‌باشد.

پرستاری در منزل شبانه روزی

نگهداری سالمند در منزل

پرستاری سالمند در منزل کار بسیار دشواری است و نیاز به صبر و حوصله فراوان دارد. زیرا اکثر سالمندان به دلیل کهولت سن ناتوان و خشن می‌باشند. ارائه خدمات پرستاری در منزل شبانه روزی برای افراد سالمند نیاز به تجربه فراوانی دارد. ازجمله خدمات پرستاری که برای سالمندان ارائه می‌شود: حمام در تخت، اصلاح سروصورت سالمند، رسیدگی به نظافت شخصی سالمند، تعویض پوشک، کمک به انجام توان‌بخشی بیمار توسط تیم مربوطه، تغذیه معمولی بیمار و کمک به‌صرف غذا و سایر خدمات را می‌توان نام برد.

خدمات پرستاری در منزل توسط مرکز توانبخشی ایرانیان

از مهم‌ترین و پر تقاضاترین خدمات پرستاری شبانه روزی درخواست پرستار بیمار در منزل می‌باشد. بیشتر خانواده‌هایی که از بیماران خود در منزل مراقبت می‌کنند به علت نداشتن تخصص در این زمینه دچار مشکل می‌شوند. همچنین وقت کافی برای رسیدگی به این امور را ندارند. با استخدام یکپرستار بار سنگینی از دوش خانواده‌ها برداشته می‌شود. لیستی از خدمات پرستاری در منزل شبانه روزی را آورده‌ایم که بدین گونه است: وصل سرم برای بیمار، پرستاری از بیمار پس از عمل جراحی در منزل، نمونه‌گیری از بیمار جهت آزمایش و ارسال نمونه به آزمایشگاه، انجام پانسمان، اندازه‌گیری قند خون و فشارخون می‌باشد.

پرستاری در منزل شبانه روزی

هزینه ارائه خدمات پرستاری در منزل

ارائه خدمات پرستاری در منزل شبانه روزی کمک شایانی به افراد و خانواده‌هایی است که توانایی مراقبت از بیمار خود را ندارند و در کاهش تمرکز و دغدغه‌هایشان امری مهم محسوب می‌شود. از طرف دیگر خانواده‌ها تمایلی به فرستادن افراد سالمند به خانه سالمندان ندارند. باوجوداین مسائل بهترین راهکار استخدام یک پرستار در منزل می‌باشد که هم در انجام کارهای روزانه، سالمند را یاری دهد و هم در صورت بیمار شدن، داروها را به‌موقع به فرد سالمند بدهد.

ازجمله نکات قابل‌توجه دیگر، هزینه‌های استخدام پرستار می‌باشد. تعرفه خدمات پرستاری در منزل توسط شورای عالی بیمه خدمات درمانی تعیین می‌شود و هزینه‌های مشخص‌شده به ازای خدمات ارائه‌شده می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *