تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

فیزیوتراپی فتق دیسک کمر

فیزیوتراپی فتق دیسک کمر

فیزیوتراپی فتق دیسک کمر و درمان فتق دیسک کمر :عضلات کمری در فتق دیسک کمر به اسپاسم فرو میروند و گودی کمر کم تر و تقریبا صاف می شود و فیزیوتراپ باید تلاش خود را برای از بین بردن اسپاسم عضلات به کار گیرد.

فیزیوتراپی فتق دیسک کمر و درمان فتق دیسک کمر :

فیزیوتراپی فتق دیسک کمر

بیمار به صورت طاق باز به روی شکم خوابانده و دست ها آنرا در پهلو قرار می دهیم  و به او میگوییم عمیق نفس بکشد و نفس خود را در سینه نگه دارد و بعد از آن آخسته از دهان بیرون بدهد.

انجام این تنفس عمیق و آرام باعث حرکت شکم و عضلاتی که سفتی ناحیه کمر شده بودند بدون این که به روی کمر فشار آید شل میشوند و به این ترتیب عضله های ناحیه کمر را به طور غیر مستقیم آزاد میکنیم.

[irp posts=”6266″ name=”فیزیوتراپی دیسک کمر”]

فیزیوتراپی فتق دیسک کمر و درمان فتق دیسک کمر

در مرحله ی دوم در همان حالت که بیمار خوابیده میگوییم آرنج راخم کند و کف دست خود را روی زمین قرار دهد و به مقدار بازو بلند شود و تاکید میشود که ستون فقرات و عضلات لگن را وارد انقباض نکند و با شمارش از ۱۰۰۱ -۱۰۱۰ بشمارد.

در مرحله بعد بیمار کف دست های خودرا روی زمین قرار میدهد و مینشیند تا گودی کمر را به ۳۰درجه برسد اینکار رت باید مرتب انجام دهند و از آنجا که میدانیم فتق دیسک کمر جانبی پشتی میباشد و با کمک  فیزیوتراپی فتق دیسک کمررا به طرف جلو می فرستیم و به درمان فتق دیسک کمر می پردازیم.

فیزیوتراپی فتق دیسک کمر

[irp posts=”8508″ name=”آیا می دانید فواید و عوارض فیزیوتراپی کمر چیست ؟”]

وقتی که درد به تدریج کم شده تمرین های درست فیزیوتراپی فتق دیسک کمر است و به طرف مرکز حرکت کند یعنی درد بیمار اگر در ناحیه پا میباشد به زانو و سپس به کمر برسد .وخیم ترین وضعیت آن است که کمر بهبود یافته باشد و دردپا شروع شود که حاصل تمرین های نادرست است.

درد مزمن به این معنی است که درد بیش از ۳ ماه طول بکشد و درمان نیز به مراتب سختر است زیرا پس از ۳ ماه متاسفانه عضلات آتروفی شده و تغییر فرم در پا راوشاهد می شویم.

 

در صورتی که امکان مراجعه حضوری به مراکز فیزیوتراپی برای شما وجود ندارد ، مرکز توانبخشی ایرانیان آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل شما می باشد.

1 دیدگاه برای “فیزیوتراپی فتق دیسک کمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *