تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

فیزیوتراپی دیسک کمر

فیزیوتراپی کمردرد

فیزیوتراپی دیسک کمر یکی از روش های مهم و موثر در درمان دیسک کمر می باشد ، در این مقاله به بررسی دلایل دیسک کمر و روشهای فیزیوتراپی دیسک کمر می پردازیم.

فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل توسط متخصصین مجرب

۰۹۱۲۰۱۷۸۵۶۸ – ۰۲۱۲۸۴۲۲۹۶۹

فیزیوتراپی دیسک کمر خفیف و غیر خفیف :

برخی اوقات مشکلات فتق دیسک را پارگی یا لغزش دیسک می نامند که بیشتر در بخش پایین کمر ایجاد می شود که خود نیز یکی از رایج ترین دلایل کمردرد و پا درد (سیاتیک ) می باشد.

معمولا زمانی درد سیاتیک بوجود می آید که عصب سیاتیک بر اثر فتق دیسک ، تنگ شدن کانال نخاعی و یا زائده استخوانی ستون فقرات تحت فشار قرار می گیرد که درد ، بی حسی تقریبی و التهاب پا مربوط به آن بخش از عصب است.

۶۰ الی ۸۰ درصد افراد جامعه در طول زندگی خود کمر درد را تجربه می کنند که درصد بالا و قابل توجهی از آن ها به دلیل مشکلات دیسک کمر به درد پا و درد دیسک کمر دچار می شوند.

برخی مواقع درد دیسک کمر می تواند بسیار سخت و دردناک باشد اما اکثریت افرادی که به دیسک کمر دچار هستند در ول چند هفته تا چند ماه به کمک روش های غیر جراحی و فیزیوتراپی دیسک کمر بهبود می یابند.

معمولا فیزیوتراپی برای دیسک کمر نقش بسیار مهمی در بازگردانی یا ریکاوری دیسک کمر دارد.

علاوه بر اینکه روشهای فیزیوتراپی دیسک کمر باعث تسکین فوری درد می شود بلکه در مورد چگونگی نحوه تنظیم بدن جهت جلوگیری از آسیب دیدگی احتمالی آموزش های لازم به بیمار داده می شود.

مرکز توانبخشی ایرانیان از حرکات فیزیوتراپی دیسک کمر و روش های درمانی غیر جراحی به منظور درمان دیسک کمر به صورت زیر انجام می شود :

  1. گرما و سرما درمانی
  2. تحریک الکتریکی عصب از روی پوست
  3. ماساژ عمیق بافت
  4. آب درمانی
  5. شوک ویو تراپی
  6. کشش
  7. تمرین های حرکتی

فیزیوتراپی دیسک کمر

[irp posts=”6206″ name=”فیزیوتراپی کمر”]

فیزیوتراپی و دیسک کمر :

زمانی دیسک کمر شروع به متورم شدن می کند که بخش هسته که مانند ژله می باشد به بخش خارجی خود که در اثر فرسایش ، آسیب دیدگی ناگهانی و افزایش سن ضعیف شده ، فشار وارد می کند.

فشار هسته ژله مانند به لایه خارجی می تواند باعث درد درد در ناحیه کمر شود.

در صورتی که  مقدار آسیب دیدگی و فرسودگی دیسک زیاد باشد ممکن است بخش ژله مانند از جای خود خارج شود.

 

مرکز توانبخشی ایرانیان ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی در منزل آماده انجام فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل و محل کار شما می باشد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *