تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

خدمات فیزیوتراپی در منزل

ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل با تجهیزات پیشرفته و کادر مجرب همراه با تضمین کیفیت و تعرفه مناسب

021-28422969

خدمات فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل

بیماران زیادی هستند که قادر نیستند برای درمان مشکلات خود به مراکز فیزیوتراپی روند. از این رو این دسته از افراد ترجیح می دهند روش فیزیوتراپی در منزل را انتخاب کنند. مخصوصا بیمارانی که به مشکلات اسکلتی دچار شده و قادر به خارج شدن از منزل نیستند.

پیشرفت روش های مراقبتی از بیمار کمک کرده است تا مراکز درمانی و روش فیزیوتراپی در منزل نیز رونق یابند. اما با این وجود درمان بیمار در منزل می تواند مزایای بیشتری داشته باشد و امکاناتی را برای بیمار مهیا کند که در مراکز درمانی چنین امکاناتی در اختیار بیمار قرار نگیرد. بیمارانی که در منزل فیزیوتراپی می شوند، می توانند پس از چند جلسه حرکت کنند.

توانبخشی در منزل قادر است سرعت بهبودی را در بیمار افزایش دهد. از سوی دیگر عدم نیاز به خروج از خانه، خود می تواند یک نتیجه بهتری از درمان به همراه داشته باشد. در روش فیزیوتراپی در منزل، فیزیوتراپ به منزل بیمار مراجعه نموده، و برای بهبود بیمار اقدامات لازم را انجام می دهد. 

 

مشاوره رایگان و دریافت نوبت
مرکز توانبخشی ایرانیان

فیزیوتراپی توسط خانم و آقا

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم بدون تردید برای بیماران خانم می تواند مزایای خاصی در بر داشته باشد. تصور کنید پرستاران و فیزیوتراپ های خانم برای کمک به بیمار خانم آمده باشند، آنها قادر خواهند بود بهتر از فیزیوتراپ آقا به بیمار کمک نمایند. حتی بیماران زیادی به این دلیل که باید خدمات فیزیوتراپی خود را نزد آقا انجام دهند، راضی نیستند. 

بدون تردید این مسئله می تواند برای بیمار دغدغه ای خاص به وجود آورد. اما زمانی که بیمار خانم توسط فیزیوتراپ خانم در منزل درمان می شود، هم از مزایای بهتری برخوردار خواهد شد، هم سریعتر بهبودی خود را به دست خواهد آورد. این روش درمان دغدغه بیمارهای خانم و آقا را برطرف می کند. می توانید از هر دو جنس فیزیوتراپ جهت فیزیوتراپی در منزل بهره مند شوید. 

برای اینکه نتیجه بهتری از فیزیوتراپی به دست آورید، بهتر است فیزیوتراپ همجنس بیمار، به منزل خود دعوت کنید. این حرکت روند تسریع بیمار را نیز افزایش خواهد داد. یکی از مهمترین ویژگی های مرکز توانبخشی ایرانیان، ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط خانم است. این مرکز با در نظر گرفتن دغدغه بیماران در این زمینه، خدمات خود را ارائه نموده است. خانم های کم توان و سالمند می توانند به راحتی با یک تماس، فیزیوتراپ خانم را به منزل خود دعوت کنند. 

 

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم و آقا

مشاوره رایگان و دریافت نوبت
مرکز توانبخشی ایرانیان

فیزیوتراپی در منزل تهران

تهران یکی از شهرهای بزرگ و آلوده ای است، که ترافیک آن انسان را آزار می دهد. از این رو بیماران قادر نخواهند بود برای درمان خود به مراکز فیزیوتراپی مراجعه کنند. پس می توان با ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل، بیماران را در تمامی نقاط تهران درمان نمود. بیمارانی که به مرکز توانبخشی ایرانیان مراجعه می کنند، تا خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران را دریافت کنند، بسته به منطقه مورد نظر به فیزیوتراپ دسترسی خواهند یافت.

خدمات این مرکز توانبخشی در هیچ یک از مناطق تهران با منطقه دیگر متفاوت نیست. از این رو در هر کجای تهران که باشید، می توانید از خدمات عالی فیزیوتراپی در خانه برخوردار شوید. خدمات فیزیوتراپی که توسط این مرکز به بیماران ارائه می شود، دارای زمینه های مختلفی است. یعنی بیماران مختلف با مشکلات گوناگون قادر خواهند بود بیماری خود را در این مرکز درمان کنند. 

خدماتی که توسط مرکز توانبخشی ایرانیان برای بیماران ارائه می شود، در زمینه بیماران ضایعه نخاعی، بیماران ام اس، بیماران سکته ای، کودکان پروانه ای، بیمارانی که دارای مشکلات جسمی، عصبی و حرکتی هستند و … است. حتی بیمارانی که در تهران و کرج زندگی می کنند نیز، می توانند با مرکز توانبخشی ایرانیان ارتباط برقرار نموده، و از تمامی خدماتی که این مرکز به بیماران ارائه می دهد برخوردار شوند. 

از جمله این خدمات باید به خدمات فیزیوتراپی در منزل اشاره کنیم. فیزیوتراپ های این مرکز درمانی از سابقه و تخصص بالایی برخوردار هستند، و به همین دلیل می توان به راحتی بیمار خود را به آنها سپرد. از طرف دیگر بیماران سکته ی را نیز می توان به این فیزیوتراپ ها سپرد تا بهبودی آنها را تسریع نمایند. 

۰۹۱۲۰۱۷۸۵۶۸ 021-28422969

چرا مرکز توانبخشی ایرانیان

یکی از مراکز معتبر و عالی برای ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل، مرکز توانبخشی ایرانیان است. این مرکز از سابقه درخشانی برخوردار بوده، و موفق شده است در طی سالهای اخیر رضایت مشتریهای زیادی را به دست آورد. برای آنکه بتوانید از خدمات عالی این مرکز توانبخشی برخوردار شوید، کافیست با این مرکز تماس برقرار کنید. پس از آن با پرسنل حرفه ای و کارد درمان این مرکز ارتباط برقرار نموده و تقاضای خود را بیان کنید. 

تمامی درمانگرانی که در مرکز توانبخشی ایرانیان قرار دارند، از تخصص بالایی در زمینه ارائه خدمات درمان در منزل برخوردار می باشند. از این رو می توانید برای بیمار خود خدمات مناسبی دریافت کنید. این خدمات درد و ناراحتی را از بیمار دور کرده، و به بهبود سریعتری ایشان کمک خواهد کرد. این نکته را به یاد داشته باشید، که تمامی این خدمات زیر نظر پزشکان متخصص ارائه می شوند.

حساسیت برای دریافت خدمات فیزیوتراپی، در نهایت نتیجه مطلوب و عالی را در پی خواهد داشت. خدماتی که توسط این مرکز درمانی به بیماران ارائه می شود، عبارتند از: کاردرمانی، گفتار درمانی، ماساژ، حرکات فیزیوتراپی، توانبخشی و پرستاری از بیمار توسط افراد باتجربه و ماهر. این خدمات منحصر به فرد بوده و بر روی بیمار تاثیر بسیاری می گذارد. از این رو پس از یک دوره درمان قادر خواهید بود تاثیرات مثبت آن را مشاهده کنید. 

کافیست با شماره تماس های مرکز توانبخشی ایرانیان ارتباط برقرار نموده، و از خدمات فیزیوتراپی در منزل بهره مند شوید. با این کار به بیمار خود این اجازه را میدهند تا روند بهبودی را در منزل خود و تحت نظر یک فیزیوتراپ طی کند. 

پادکست …

خدمات مرکز توانبخشی ایرانیان:

فیزیوتراپی در منزل:

فیزیوتراپی توسط خانم:

فیزیوتراپی در تهران:

ویدیو …

 

فواید فیزیوتراپی در منزل

زمانی که بیمار در منزل و زیر نظر خانواده فیزیوتراپی شود، می تواند از دلگرمی خانواده در این زمینه برخوردار شود. در نتیجه این مسئله در بیمار انگیزه ایجاد می کند تا سریعتر بهبود یابد. از سوی دیگر مراقبت اعضای خانواده و برقراری ارتباط با فیزیوتراپ نیز، می تواند در کسب نتیجه مطلوب یزیوتراپی در منزل موثر واقع شود. 

اگر بیمار در اثر تصادف یا حادثه ای به درد مبتلا شده است، به گونه ای که از این مشکل احساس ناراحتی می کند، تنها در منزل می تواند نتیجه مطلوب را از فیزیوتراپی به دست آورد. پس بیمارانی که در خانه فیزیوتراپی می شوند، قادر هستند نتیجه بهتری از این روش درمانی به دست آورند. 

یکی دیگر از مزایایی که می توانیم برای فیزیوتراپی در منزل بیان نماییم، عدم نیاز به جابجایی بیمار است. بیمارانی هستند که لازم است کوچکترین حرکتی نداشته باشند. زیرا این مسئله می تواند آسیب های جدی ای به بدن آنها وارد کند. از این رو دریافت خدمات فیزیوتراپی در خانه، آنها را از مشکل جابجایی دور می کند. از سوی دیگر می توانید تمام خدمات لازم را نیز در منزل دریافت کنید. 

افراد پیر و کهنسالی که در تهران ساکن هستند، نمی توانند به راحتی از منزل خارج شده، و در ترافیک و آلودگی احساس خوبی داشته باشند. به همین دلیل بردن این افراد به مراکز توانبخشی نه تنها در بهبود آنها تاثیر مثبت نخواهد داشت، بلکه می تواند نتیجه منفی نیز برای آنها به دنبال داشته باشد. 

دریافت فیزیوتراپی برای بیمارانی که نیازی به رفت و آمد به مرکز توانبخشی ندارند، مقرون به صرفه خواهد بود. زیرا هزینه رفت و آمد این دسته از افراد کاهش یافته، و دیگر نیازی ندارند در کنار تحمل ترافیک و ظرفیت پر مراکز توانبخشی، به این مراکز مراجعه کنند. از این رو هم از نظر هزینه و هم از نظر زمان، دریافت خدمات فیزیوتراپی در خانه مقرون به صرفه تر خواهد بود. 

در بیشتر مواقع برنامه شخصی بیمار با برنامه مرکز توانبخشی همخوانی نداشته، و این مسئله هم برای بیمار و هم برای فیزیوتراپ می تواند مشکل آفرین باشد. اما زمانی که خدمات فیزیوتراپی در منزل دریافت شود، این مشکل برای هر دو حل خواهد شد. زیرا بیمار می تواند طبق برنامه عادی و روزانه خود به فعالیت بپردازد، و در زمان تعیین شده از خدمات فیزیوتراپ خود نیز بهره مند شود. 

می دانیم که کسب نتیجه مطلوب از فیزیوتراپی، نیاز به استراحت بعد از فیزیوتراپی دارد. پس بیمارانی که بعد از انجام فیزیوتراپی خسته می شوند و در پشت ترافیک باقی می مانند، نمی توانند از این روش درمانی نتیجه مطلوبی به دست آورند. اما بیمارانی که از خدمات توانبخشی در منزل برخوردار می شوند، پس از درمان به راحتی در محل مناسب به استراحت می پردازند. که این مسئله در سرعت بخشیدن بهبود آنها تاثیر گذار خواهد بود. 

بیشتر بیمارانی که از حمایت خانواده برخوردار هستند، روند بهبودی آنها سریعتر است. زیرا این افراد از کمک خانواده بهره مند شده، و می توانند بسیاری از مشکلات خود را به این طریق حل کنند. اما خانواده هایی که از کمک های مورد نیاز به بیماران فیزیوتراپی اطلاعاتی ندارند، نمی توانند به راحتی و درستی بیمار خود را در این زمینه یاری برسانند. 

پس لازم است فیزیوتراپیست، در کنار ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل، به خانواده بیمار نیز آموزش های لازم را ارائه نماید. تا بیمار بتواند در این مسیر روند بهبود سریع تری را تجربه کند. 

آیا می دانیم نوع چینش لوازم خانه ممکن است در بروز برخی از ناراحتی های بدن موثر باشد؟ مثلا زاویه ای که تلویزیون در خانه قرار می گیرد، یا نحوه نشستن در خانه بر روی مبل و … همگی می توانند به نوع چینش لوازم در خانه بستگی داشته باشند. که در صورت ایراد داشتن، برای بدن مشکلات زیادی به بار می آورند. زمانی که یک فیزیوتراپیست برای فیزیوتراپی حاضر می شود، تمامی این ایرادات و مشکلات را بیان نموده و برطرف خواهد نمود.

 با ورود فیزیوتراپیست به منزل بیمار، قادر خواهد بود مشکلات بیمار را در محل مورد شناسایی قرار دهد. علاوه بر آن روش زندگی فرد نیز برای پزشک مسجل شده، و او را در ارائه خدمات بهتر فیزیوتراپی یاری خواهد رساند. می توانید با بررسی برخی از اشتباهات زندگی، آنها را برطرف کنید و روند زندگی خود را بهبود بخشید. اگر مبل های منزل را در محیطی نامناسب قرار دهید، یا تلویزیون در محلی نادرست نصب شده باشد، لازم است اصلاح گردد. 

با این کار بیمار قادر خواهد بود بدون اینکه به بدن و اندام خود آسیبی وارد کند، از امکانات منزل استفاده کند. همچنین اصلاحات محدودی که توسط فیزیوتراپ در منزل انجام می شود نیز، می تواند در روند بهبود بیمار تاثیر گذار باشد. 

یکی از مهمترین مزایایی که باید در مورد فیزیوتراپی در منزل بیان کنیم، آن است که فیزیوتراپ برنامه ای را برای بهبود بیمار انتخاب خواهد نمود، که با زندگی بیمار هماهنگ باشد. در صورتی که برای مراجعه به مرکز توانبخشی، لازم است حتما طبق برنامه و تعیین قبلی انجام شود. بیماران زیادی هستند که نمی توانند از این برنامه ریزی به درستی استفاده کرده و به مشکل برمی خورند.

اما در صورتی که خدمات درمان در منزل برای بیمار ارائه شود، بیمار می تواند در تایم آزاد خود از این خدمات بهره مند شود. این خدمات فرصت عالی برای بیمار است، تا بهترین زمان را برای دریافت خدمات فیزیوتراپ اختصاص دهد. از طرف دیگر بیمار با این مسئله درگیر نخواهد بود که چه زمان باید به مرکز توانبخشی مراجعه نمایم، آیا کسی همراهی ام خواهد نمود یا خیر و این قبیل مشکلات. 

مشاوره رایگان و دریافت نوبت
مرکز توانبخشی ایرانیان

 

اقدامات مهم در ارائه خدمات فیزیوتراپی

بیمارانی که مدت زیادی اندامشان در گچ بوده است، یا آن که بدون هیچ حرکتی بر روی بستر استراحت کرده اند، پس از مدتی بدون شک درگیر مشکل خشکی مفصل خواهند شد. این خشکی آنها را با مشکلات دیگری همچون ساییدگی مفصلی و آرتریت مواجه می سازد. دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل می تواند تمام این مشکلات بیمار را برطرف کند. 

برخی از فیزیوتراپ ها برای بیمار در منزل خدمات نرمشی ارائه می نمایند، که این فرایند محدودیت های حرکتی و خشکی مفاصل را از بدن آنها دور خواهد نمود. البته این حرکات نرمشی در منزل، نتیجه بهتری نسبت به مرکز توانبخشی برای بیمار در پی خواهد داشت. 

برخی از این حرکات به صورت کششی و نرمشی بوده، و دامنه حرکتی مفاصل بیمار را بهبود می بخشد. علاوه بر آن خشکی مفاصل بیمار را برطرف کرده و قادر است افرادی که از مشکلات تاندونی و رباطی برخوردار هستند را نیز درمان کند. در کنار این مزایا، دریافت حرکات نرمشی و کششی در کنار فیزیوتراپی می تواند درد کمر و درد در قسمت های دیگر بدن را نیز برطرف نماید. 

یکی از مهمترین اقداماتی که فیزیوتراپ در روند درمان انجام می دهد، نرمش های تعادلی است. البته این نرمش ها برای بیمارانی که درگیر سکته مغزی هستند، یا آن که نخاع آنها دچار آسیب شده است، مناسب تر خواهد بود. زیرا کمک می کند تا بیمار در زمان راه رفتن تعادل خود را از دست نداده، و بهتر خدمات فیزیوتراپی در منزل را دریافت کند. 

از سوی دیگر بیمارانی که دارای مشکلات نخاعی هستند، یا درگیر مسئله سکته مغزی شده اند، برای ان که بتوانند تعادل خود را حفظ کنند، نیاز دارند از خدمات فیزیوتراپی در خانه بهره مند شوند. علاوه بر آن بیمارانی که جراحی بازسازی رباط صلیبی انجام داده اند، و بیمارانی که جراحی ارتوپدی داشته اند نیز، به فیزیوتراپی نیاز خواهند داشت. 

در چنین حالتی تنها کسی که می تواند به بیمار کمک کند تا روند بهبود سریعتر را تجربه کند، یک فیزیوتراپیست با تجربه و ماهر است. 

برخی از بیماران پس از انجام جراحی های خاص، همچون جراحی بازسازی رباط صلیبی، تعویض مفصل زانو و ران و سکته مغزی، درگیر مشکل راه رفتن می شوند. این افراد نیاز دارند تا در مرحله اول فیزیوتراپی از عصا یا واکر برای راه رفتن استفاده کنند. اما پس از مدتی قادر خواهند بود به راتی راه رفته و بدون نیاز به عصا و واکر، هر جا که می خواهند بروند. 

این مورد از اقدامات فیزیوتراپیست ها جهت ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل، بسیار برای بیمار حائز اهمیت خواهد بود. 

بیماران زیادی هستند که قادر نیستند بلند شوند یا در اتومبیل سوار شوند. در چنین شرایطی فیزیوتراپیست باید روش های درست را برای بیمار توضیح دهد تا در حالت های مختلف از آنها استفاده نماید. 

بیماران زیادی هستند که اگر عضلات اندامی آنها تقویت شود، می توانند به راحتی بهبودی خود را به دست آورند. این بیماران افرادی هستند که با مشکلات درد کمر یا دردهای کندرومالاسی مواجه هستند. از این رو دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل می تواند به تقویت عضلات انها کمک کرده، و منجر شود که قدرت عضلات خود را به دست آورند. 

برای رسیدن به این هدف، بهتر است بیمار آموزش نرمش های مخصوص را توسط فیزیوتراپ دریافت نماید. تا با سرعت بیشتری بهبودی را تجربه کند. 

هیدروتراپی یا آب درمانی، روشی عالی برای بازگرداندن قدرت عضلات ضعیف در بدن است. معمولا این روش درمانی در استخرهای آب گرم انجام شده و در صورتی که اصول آن را با دقت انجام دهید، می توانید درد بیمار را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. در صورتی که در منزل از استخر آب گرم برخوردار نیستید، می توانید با استفاده از فیزیوتراپی نرمش های خاصی در منزل بر روی بدن انجام داده و نتیجه ای مناسب از این روند درمان به دست آورید.