تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

روش های درمان زانو درد

درمان زانو درد

در این مقاله قصد داریم شما را با راه کار هایی موثر برای درمان زانو درد و کاهش درد های این ناحیه آشنا نماییم. ناراحتی هایی که بدون شک امروزه یکی دیگر از شایع ترین و رایج ترین اختلالات در میان افراد می باشد. اختلالاتی که در ادامه به شرح جامعی از آن ها خواهیم پرداخت.

بدون شک امروزه تمامی افراد به دنبال راه حلی آسان و در عین حال موثر برای بهبود و درمان زانو درد می باشند. ناراحتی هایی مفصلی که یکی دیگر از رایج ترین و شایع ترین عارضه ها در میانی تمامی افراد می باشد.

همان طوری که می دانید امروزه عارضه های استخوانی و مفصلی از جمله شایع ترین عارضه ها در میان تمامی افراد با هر سن و سالی می باشند. عارضه هایی که می توانند ناشی از عوامل گوناگونی از جمله ورزش ها نا مناسب، ضرب دیدگی، تحلیل رفتن و ساییده شدن مفاصل، التهابات مفصلی، عفونت، روماتیسم و حتی آرتروز باشند. ن

اراحتی هایی دردناک که نه تنها منجر به بروز درد هایی شدید و طاقت فرسا می شوند، بلکه موجب بروز اختلالاتی عظیم در فعالیت های روزمره و به طور کلی روند زندگی افراد می شوند. از این رو همواره افراد به دنبال راه حل هایی آسان و در عین حال موثر برای بهبود و درمان زانو درد می باشند. راهکار هایی اثر بخش برای درمان زانو درد که در ادامه به شرح جامعی از آن ها خواهیم پرداخت.

هر آنچه می باید از درمان زانو درد بدانید!

همان طوری که پیش تر اشاره کردیم زانو درد یکی دیگر از اختلالات و عارضه های رایج در میان افراد می باشد. عارضه ای که به دلیل عدم محدودیت سنی، قابل مشاهده در تمامی افراد با هر سن و سالی می باشد. از این رو بدیهی است که در هنگام بروز این ناراحتی، ابتدا افراد به دنبال راه هایی موثر برای درمان خانگی زانو درد به شیوه هایی سنتی باشند. روش هایی برای درمان خانگی زانو درد که با استفاده از دارو های طبیعی و گیاهی قابل اجرا می باشند. شیوه هایی موثر که نه تنها منجر به کاهش چشمگیر درد ها می شوند بلکه عاملی موثر در بهبود و درمان زانو درد می باشند.

از این رو ما در این مقاله قصد داریم تا با نگاهی جامع و همه جانبه به روش های موثر در درمان درد زانو شما را با راه کار های موثر برای بهبود و رفع کامل این عارضه بیشتر آشنا نماییم.

روش های موثر در درمان زانو درد

از جمله موثر ترین روش ها در درمان درد زانو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان با فیزیوتراپی زانو

بدون شک یکی از موثر ترین روش ها برای درمان درد زانو ، فیزیوتراپی زانو می باشد. در این روش فیزیوتراپیست بر اساس سابقه بیمار، معاینه و ارزیابی های لازم انجام شده از یک برنامه توانبخشی شامل برنامه های تقویت عضلات، افزایش انعطاف پذیری و تمرین های ساختاری برای بیمار استفاده می کند. تمریناتی ورزشی که نه تنها منجر به بهبود و درمان زانو درد می شوند، بلکه با کاهش احتمال آسیب دیدگی و یا بروز صدمات بیشتر منجر به تقویت زانو و در نتیجه کاهش چشمگیر بروز این عارضه ها می شود. روش ها و تمریناتی که در آن با هدف تقویت عضلات ۴ سر ران و تقویت ماهیچه های جدا کننده با کمک تحریک های الکتریکی، ماساژ، یخ درمانی و حرکاتی برای حفظ تعادل به درمان و بهبود آن اقدام می نمایند.

شما می توانید جهت دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل و توانبخشی در منزل با ما تماس بگیرید تا فیزیوتراپیست های شما در منزل شما حاضر شوند و فیزیوتراپی زانو در منزل را برای شما انجام دهند. ۰۹۱۲۰۱۷۸۵۶۸ – ۰۲۱۲۸۴۲۲۹۶۹ ( مرکز توانبخشی ایرانیان )

  • درمان زانو با ورزش

از دیگر روش های درمان زانو درد می توان به رفع این عارضه به کمک ورزش اشاره کرد. ورزش هایی موثر که منجر به تقویت عضلاتی زانوها و انعطاف‌پذیر نگاه داشتن آنها می شود.

  • درمان درد زانو با کمپرس سرد

کمپرس سرد یا همان یخ درمانی یکی دیگر از راه کار های موثر در کاهش و درمان زانو درد می باشد. این روش که در شمار یکی دیگر از راه حل های درمان خانگی زانو درد قرار می گیرد، عاملی موثر در بهبود و درمان این عارضه می باشد. برای استفاده از این روش تنها کافی چند تکه یخ را در حوله ای نازک و مناسب قرار دهید و سپس آن را بر روی موضع آسیب دیده قرار دهید.

  • درمان خانگی زانو با دمنوش زنجبیل

از دیگر روش های درمان خانگی زانو درد می توان به درمان آن با دمنوش زنجبیل اشاره کرد. برای استفاده از این روش کافی است یک تکه کوچک زنجبیل تازه را رنده کنید. آن را درون قوری آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. همچنین در صورت تمایل می‌توانید مقداری عسل و آبلیمو را به آن اضافه کنید و بنوشید. این دمنوش را ۲ تا ۳ بار در طول روز استفاده کنید. همچنین می توانید روغن زنجبیل را دو تا سه بار در طول روز روی زانوها ماساژ دهید.

  • درمان خانگی زانو با دمنوش زردچوبه

درمان زانو درد با دمنوش زردچوبه یکی دیگر از روش های موثر در کاهش و بهبود این عارضه می باشد. در این روش کافی است نصف قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده و پودر زردچوبه را در یک فنجان آب درون شیرجوش بریزید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و این دمنوش را دو بار در روز بنوشید. همچنین می‌توانید یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر داغ بریزید و با کمی عسل بنوشید.

درمان زانو درد

  • مصرف کلسیم

بدون شک استفاده از کلسیم یکی دیگر از راه کار های موثر در بهبود و درمان زانو درد می باشد. همان طوری که می دانید در بسیاری از موارد درد مفصل به علت کمبود کلسیم است. با کاهش پیدا کردن میزان کلسیم، استخوان ضعیف می‌شود و در نتیجه در معرض ابتلا به عارضه هایی گوناگون مانند درد زانو قرار می گیرد. بنابراین لازم است برنامه غذایی مملو از کلسیم و دیگر مواد مغذی لازم اتخاذ کنید.

  • استفاده از کفش هایی مناسب و استاندارد

انتخاب و استفاده از کفشی مناسب یکی دیگر از روش های موثر در بهبود و در نتیجه درمان زانو درد می باشد. کفش هایی استاندارد که در طول روز مانع از آسیب دیدن زانو های شما می شوند.

  • درمان زانو درد با کاهش وزن

درمان مشکلات زانو با کاهش وزن نیز یکی دیگر از روش های موثر در کنار تمرینات ورزشی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *