تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

روش های درمان کمر درد در خانه

درمان کمر درد در خانه

با وجود اینکه اکثر مردم از کمر درد رنج میبرند اما خیلی از افراد روش درمان کمر درد را اطلاع ندارند. در اکثر مواقع مردم با خوردن دارو ها و قرص های متنوع منتظر رفع این درد هستند اما همیشه این روش جوابگو نخواهد بود و عوارض داروها هم یک مشکل جدید به در شما اضافه خواهد کرد.

قبل از هر چیزی توصیه می کنیم با رعایت روش هایی که در مقاله جلوگیری از کمر درد معرفی کردیم ، از بروز مشکلات کمر جلوگیری کنید.

ما در اینجا به شما راه کار هایی را معرفی خواهیم کرد تا به صورت طبیعی دیگر این درد را نداشته باشید و با بهبودی کامل به زندگی تان ادامه دهید.

طول درمان کمر درد در خانه

درمان کمر درد یک پروسه نسبتا طولانی نیاز دارد تا به بهبودی کامل برسید و ممکن است با یک روش به آنچه که باید نرسید و یک روش درمان برای شما راه حل نباشد. از این سو باید یک سری آزمون و خطا هایی صورت بگیرد که تا بدن شما نسبت به درمان جواب دهد و بدانید کدام درمان کمر درد به نفع شماست.

رویکرد های پزشکی سنتی بیشتر بر روی مشکلات مربوط به قسمت پایین تنه فرد متمرکز است و راه ها هایی پیاده میکند، اما امروزه ما با رویکرد های چند وجهی روبرو هستیم که برای درمان انواع بیماری ها لحاظ میگردد.

درمان کمر درد باید زیر نظر پزشک متخصص و مربوطه صورت بگیرد تا به درمان قطعی برسید اما اگر پزشک شما کمر درد تان را یک درد جزئی تلقی داد که به مرور زمان درمان میگردد، میتوانید از روش هایی که ما به شما آموزش میدهیم استفاده نمایید تا به بهبودی کامل برسید.

بیشتر بخوانید :  دیسک کمر چیست و چه علائمی دارد

درمان کمر درد
درمان کمر درد

روش های درمان کمر درد در خانه :

یخ/حرارت:

سرما و گرما دو عنصر حیاتی برای التهاب های مزمن و نرم کردن عضلات کمک بزرگی به شما میکنند. کافیست فقط ۲۰ دقیقه یخ را بر روی محل درد قرار دهید و بعد از آن محل آن را با یک کیسه گرم به مدت ۲۰ دقیقه دیگر گرم نگه دارید. این روش را چندین مرتبه تکرار کنید.

حرکات کششی:

یک جا نشستن نیز به درمان شما کمک نمیکند. تلاش کنید کار های روزمره خود را انجام دهید و به تخت خواب خود نچسبید. انجام حرکات کششی مانع گرفتن عضلات شما خواهد شد.

آتل کمر:

کمر بند های طبی نیز از حرکات نا درست به شما کمک میکند تا فشار به ستون فقرات تان وارد نشود و عضلات را محدود میکند.

داروهای مسکن:

ضد التهاب هایی که نیاز به نسخه پزشک ندارد را میتوانید برای درمان کمر درد استفاده کنید تا برای کوتاه مدت درد شما را تسکین دهد. این قرص ها علاوه بر تسکین درد، التهاب را نیز درمان میکند. قرص های ۶۰۰ میلی گرمی ایپوبروفن را همیشه همراه با غذا در سه وعده تا یک هفته مصرف کنید. اگر بهبودی خود را بدست اورید دیگر آن ها را مصرف نکنید، در غیر اینصورت با پزشک خود مشورت کنید. قرص های استامینوفن نیز برای رفع درد خوب هستند اما به خوبی ضد التهاب های ایبوپروفن نیستند.

ژل های موضعی و کرم هایی مانند زوستریکس، بن‌گای و آسپرکریم نیز برای روش درمان کمر درد نیز مورد استفاده قرار میگیرد. این محصولات همگی شامل منتول، کافور، کپسایسین، اکالیپتوس و سالیسیلات میباشند که درد کمر را بهبود میبخشند. داروهایی دیگر همچون ناپروکسن و ایبوپروفن نیز برای تسکین کمر درد نیز مناسب هستند.

شل کننده عضلات:

شل کننده های عضلات تا حدودی برای درمان کمر درد موثر هستند اما به صورت کامل درمان نمیکنند. داروهای شل کننده عضلات معمولا آرام بخش هستند و باید پیش از خواب استفاده شود.

 کورتیکو استروئید:

این روش توسط دکتر تجویز میشود و برای درمان در سیاتیک موثر میباشد.

اصلاح فعالیت های روزمره :

کمر درد را جدی بگیرید و نسبت به فعالیت های روزانه خود کمی فکر کنید. اگر به باشگاه بدنسازی میروید از وزنه های ۴۵ کیلوگرمی بهتر است استفاده نکنید و حتی باید از بغل کردن کودکان خود جلوگیری نمایید. رانندگی را محدود و حتی به کل کنار بگذارید و سعی کنید با نرمش و حرکات کششی به بدن خود کمک کنید. حالت درست نشستن بسیار حایز اهمیت است و سعی کنید در هر مکانی چه سرکار و چه خانه درست بنشینید

درمان کمر درد در خانه

فیزیوتراپی:

با فیزیوتراپی میتوانید عضلات کمر را تقویت کرده و بازه فعالیت ‌های حرکتی را بیشتر کند. چنانچه به دلایلی همچون تصادف ، جراحی و … کمر درد شدیدی دارید توصیه می کنیم به جای خروج از منزل و مراجعه حضوری به مراکز فیزیوتراپی از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده نمایید تا فشاری به کمر شما وارد نیاید.

مرکز توانبخشی ایرانیان ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران و کرج ، توانبخشی در منزل ، کاردرمانی در منزل و پرستاری در منزل می باشدو شما می توانید جهت دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

۰۹۱۲۰۱۷۸۵۶۸ – ۰۲۱۲۸۴۲۲۹۶۹ ( مرکز توانبخشی ایرانیان )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *