تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

درمان سکته مغزی با فیزیوتراپی

درمان سکته مغزی با فیزیوتراپی

در این مقاله به بیان انواع علائم سکته مغزی می پردازیم و درباره روش های درمان سکته مغزی با فیزیوتراپی و غیر فیزیوتراپی توضیح می دهیم.

سکته مغزی چیست

حادثه مغزی – عروقی ( cerebro vascular accident ) معمولا سکته نامیده می شود.

در تعریف به معنای کاهش ناگهانی تامین جریان خون برای مغز است که توسط اختلال در رگ های خونی ورودی مغز بوجود می آید ، در نتیجه فقدان اکسیژن سبب می شود که بافت مغز آسیب ببیند یا حتی نابود بشود.

سکته مغزی دراثر خون ریزی مغزی نیز اتفاق می‌افتد . بیمار ناگهان به حالت اغما و بی ‌هوشی می افتد که ساعت ها و روزها ادامه دارد و اغلب با فلج نیمی از بدن وفلج صورت و دفع غیر ارادی ادرار و مدفوع همراه است.

سکته مغزی عمومی‌ ترین اختلال مغزی و سومین علت مرگ بعد از بیماری های قلبی-عروقی و سرطان است .این بیماری سبب مرگ حدود نیمی از مبتلایان است و نیمی دیگرزنده میمانند و دچار معلولیت دایمی میشوند .

یکی از روش های درمان سکته مغزی ، درمان سکته مغزی با فیزیوتراپی می باشد که به بهبود بیمار کمک زیادی می کند.

[irp posts=”6940″ name=”انواع سکته مغزی”]

علائم سکته مغزی

  • سنگینی‌ ناگهانی‌ دراندام‌ یا کرختی‌ و ناتوانی‌ درکنترل‌ عضله ها
  • عدم‌ توانایی‌ در حرکت‌ دادن‌ بخشی‌ از بدن
  •  
  • کاهش هوشیاری
  • عدم‌ توانایی‌ در تکلم
  • گیجی و سردرد
  • اختلال های بینایی
  • بی اختیاری در ادار یا مدفوع

درمان سکته مغزی با فیزیوتراپی

[irp posts=”6464″ name=”علائم سکته مغزی و پیشگیری از سکته مغزی”]

درمان سکته مغزی با فیزیوتراپی

سکته مغزی میتواند باعث ضعف یا فلج نیمی از بدن و مشکل های تعادل شود. درمان سکته مغزی با فیزیوتراپی کمک میکند که تا حد ممکن کنترل ماهیچه ها و حرکت فرد به حالت عادی بازگردد.

در درمان سکته مغزی با فیزیوتراپی ، اگر فرد توانایی جا به جایی نداشته باشد، فیزیوتراپ از وضعیت مناسب آن ها درتخت اطمینان حاصل می کند و وضعیت آن ها را بطور منظم تغییر میدهد تا از خشک شدن ماهیچه‌ها و مفاصل جلوگیری کند.

در درمان با فیزیوتراپی اگر فردی که دچار سکته مغزی شده است نمیتواند روی تخت یا صندلی بنشیند فیزیوتراپ به او کمک میکند تا تعادل خود را حفظ کند .پس از این مرحله شخص میتواند با کمک بایستد و به آرامی راه برود.

فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل شما بدون نیاز به خروج بیمار از منزل و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز و کلینیک های فیزیوتراپی توسط فیزیوتراپیست های مرکز توانبخشی ایرانیان

جهت دریافت خدمات توانبخشی در منزل ، فیزیوتراپی در منزل و کار دمانی در منزل با ما تماس بگیرید.
۰۹۱۲۰۱۷۸۵۶۸ – ۰۲۱۲۸۴۲۲۹۶۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *