تماس با مرکز توانبخشی ایرانیان ، مشاوره فیزیوتراپی

درمان آرتروز کمر با ورزش

درمان آرتروز کمر با ورزش

درمان آرتروز کمر با ورزش: به منظور درمان آرتروز کمر با ورزش می توانید از حرکات ورزشی برای آرتروز کمر که در زیر توضیح می دهیم استفاده نمایید ، به کمک حرکات ورزشی می توانید نسبت به درمان آرتروز کمر با ورزش خود اقدام نمایید ، درمان آرتروز کمر با ورزش و حرکات ورزشی.

درمان آرتروز کمر با ورزش
درمان آرتروز کمر با ورزش

برای درمان آرتروز کمر با ورزش،  آرام و با ستون فقراتی عمود بر نشیمنگاه روی صندلی بشینید. دستها را روی کاسه زانو بگذارید و با فشاری آرام روی عضلات باسن، عضله های شکم را به داخل ببرید به نحوی که گودی کمر و فشار نرمی را بر آن احساس بکنید. سپس کتفها را در حالی که سر خم نباشد به عقب فشار دهید و مانند حالت عادی، دم و بازدم را به طور کامل انجام دهید و ۱۵ثانیه در همان حالت بمانید. تمرین را در طی روز پس از سه بار تکرار در سه نوبت انجام دهید.

[irp posts=”6704″ name=”آرتروز چیست”]

درمان آرتروز کمر با ورزش

– برای درمان آرتروز کمر با ورزش مثل حرکت قبل آرام و با ستون فقراتی عمود بر نشیمنگاه روی صندلی بشینید. سپس دو دست را به عقب برده و کتف ها را بطرف عقب و به سوی همدیگر فشار دهید، کتفها را حدود ۵ ثانیه نگه داشته و سپس آنها را به طرف جلو و بالا فشار دهید، دقت کنید که سر پیوسته به سوی بالا بوده و با فشاری آرام روی عضلات باسن، عضله های شکم را به داخل ببرید به نحوی که گودی کمر و فشار نرمی را برآن احساس کنید و با اینکار عضلات باسن و شکم شما منقبض میشوند این تمرین را سه بار تکرار کنید و در سه نوبت در طی روز انجام دهید.

درمان آرتروز کمر با ورزش

در ادامه درمان آرتروز کمر با ورزش ، در نقطه ای از استخر بایستید که آب تا زیر سینه شما باشد سپس  دو دست را بالا ببرید و در حالی که بدن ثابت است، دست ها را حول محور شانه از عقب به جلو به چرخش درآورید و این حرکت را چند بار تکرار نمایید .

در مکانی از استخر بایستید. طوری که آب تا زیر شکم شما برسد، سپس تا آن اندازه از ناحیه کمر خم شوید که یک زاویه قائمه به وجود بیاید، در این حال باسن را در جهت چپ و راست و به صورت نیم دایره به چرخش درآورید

[irp posts=”8184″ name=”ورزش های درمان آرتروز زانو”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *